Humpback Whales - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu Humpback Whales - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu

Humpback Whales

Blijf op de hoogte en volg Klaas & Danielle

28 September 2012 | Australië, Hervey Bay

We willen vanuit het verre Ozz weer iedereen bedanken voor alle lieve en leuke berichtjes. Natuurlijk gaan we niet zeggen dat we jullie missen, want daarvoor is het hier veel te leuk (en om te voorkomen dat jullie naast je schoenen gaan lopen natuurlijk). Wij lezen in ieder geval dat jullie je in NL goed vermaken.

@ Mam Den Haag, gedraag je een beetje daar! Als de kat van huis is... :)
@ Bennekom. Wij zijn benieuwd naar de film. Op facebook zagen we al een stukje van de openingsdans. Wordt vast een prachtige film!
@ Suus en Sander. Goed om te horen dat onze verhalen jullie reis weer doet herleven. Wij waren overigens jullie verslag van Fraser nog even aan het nalezen over de hobbelige wegen. Klaas verweet Daan al dat ze er niets over had gezegd. Tja... even over het hoofd gezien...
@ De rest. Groetjes van ons vanuit Down Under!

En na deze introductie dan nu ons verslag van vandaag. Want wij hebben weer een enerverende dag achter de rug met walvissen, zeeziekte en gesprekken met de eenden.

Vanmiddag stond voor ons een whale watching tour op het programma. De tour voor de ochtend was al volgeboekt, maar het was lekker om even rustig wakker te worden. De automatische klok gaat echter al af als het licht wordt, dus we zijn sowieso vroeg uit de veren. Vanmorgen hebben we daarom eerst een wasje gedraaid. Dat werd hoog tijd.

Vanmiddag werden we rond half 1 opgehaald door de bus en rond 1 uur zaten we op de boot. Eerst kregen we nog een lekkere lunch en toen we deze achter de kiezen hadden en net weer buiten stonden werd de eerste walvis gespot. Omdat de boot zelf niet dichterbij mag komen dan 100 m, was het wachten wat de walvis zou doen. Van ver was te zien dat hij/zij rond draaide door het water en water spuwde. De walvis was echter snel verdwenen.

In de tussentijd kreeg Daan ondanks de reispilletjes toch last van enige zeeziekte. Niet dat ze langs de railing van de boot stond, maar ze werd toch wat misselijk en trok enigzins bleek weg. Voor de volgende vaartochtjes wordt dat toch een extra dosis pilletjes. In de loop van de middag hebben we een aantal walvissen gezien op wat grotere afstand. Helaas was er geen enkele die dichterbij de boot kwam. Dat was waarschijnlijk pech hebben, want in de wateren van Hervey Bay komen de walvissen rond deze tijd van het jaar regelmatig naar de boot toe. Aan het einde van de middag was er een prachtig moment waarin we de walvis uit het water zagen springen. En op het allerlaatste moment kwam er één heel dichtbij de boot.

Rond kwart over 5 kwamen wij weer aan in de marina van Hervey Bay en werden we terug gebracht naar de camping. Daar hebben we snel even wat kastjes gesloten en zijn we naar de supermarkt gereden. Toen onze stokjes op de BBQ lagen raakte we aan de praat met enkele mede camping genoten die op vakantie zijn in eigen land. En dat was pech voor Daan, want onze buurman heeft Daan betrapt op haar gesprekken met de eenden. Zonder dat Klaas het wist had Daan een heel verhaal opgehangen tegen die beestjes tijdens het voeren met brood en dacht ze dat niemand dat door had. Maar blijkbaar was het de buurman niet ontgaan dat ze de eenden aansprak met Mr. & Mrs. Duck. Tja... je moet toch wat op je huwelijksreis.

Morgen en overmorgen gaan we wat kilometers maken langs de Oostkust. Tot aan Airlie Beach schijnt niet heel veel bijzonders te zijn, dus willen we niet al te veel kostbare tijd verliezen. Onze vingers ‘are crossed’ want de weersvoorspellingen voor het noorden zijn niet al te best. Maar we weten inmiddels ook dat het weer hier vrij onvoorspelbaar kan zijn, dus is het vooralsnog een kwestie van afwachten.

• 28 September 2012 - 18:47

Moedertjuhn:

hallo klaas en daan

leuk dat jullie het naar je zin hebben neem het er maar goed van
    nou wij zijn vanmorgen met zn 4 naar het zieken huis geweest lies met riet en ik met pep
    maar geen zorgen komt allemaal wel weer goed pep moet wachten tot dinsdag dan hebben ze alle gegevens bij de hand maar het was al wel duidelijk dat het niet goed zat dus daar moet wat aan gebeuren en riet mot gewoon meer naar de mac dus komt allemaal weer goed geen zorgen maken!!!!!!!!! nergens voor nodig geniet maar lekker van jullie vak en wij kijken elke dag weer uit naar een nieuw verhaal maar het is wel erg stil hier zonder jullie nu moet ik elke keer van rianne rietjuhn zeggen hahahaha om dat daan er niet is hahahaha nou jongens nog veel plezier daar hoor en tot morgen groetjes moedertjhun rietjuhn en pepjuhn