We gaan weer op reis en nemen mee... - Reisverslag uit Bennekom, Nederland van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu We gaan weer op reis en nemen mee... - Reisverslag uit Bennekom, Nederland van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu

We gaan weer op reis en nemen mee...

Door: klaasendaan

Blijf op de hoogte en volg Klaas & Danielle

27 Maart 2014 | Nederland, Bennekom

Twee beladen backpacks,
Een dosis malariatabletten,
maar geen koffiezetapparaatje...

Na een uitzonderlijk mooie en indrukwekkende reis naar Australië in 2012, gaan we het er dit jaar nog een keer op wagen. Want onze volgende droomreis staat alweer voor de deur! Dit keer geen hoppende kangoeroes en een oud versleten campertje. Deze keer trekken we door de sawa’s, beklimmen we (nog smeulende) vulkanen en dompelen we ons onder in de offercultuur van het hindoeïsme. En daarbij gunnen we onszelf ook nog wat tijd om te genieten van zijde witte stranden met een azuur blauwe zee omgeven door koraalriffen en palmbomen. Indonesië: here we come!!

Over iets meer dan 3 weken verlaten we hollandse bodem als we rond 11.00 uur de lucht in gaan met Singapore Airlines. Op de heenweg paseren we Singapore waar we een paar uur lang herinneringen op kunnen halen aan de vooravond van ons vorige avontuur. Blijkt dat dit vliegveld drie of vier tropische tuinen heeft, een zwembad, bioscoop en honderden winkels, cafe’s, enzovoorts. Vraag me af waar wij vorige keer met onze gedachten waren (uuuuuhm smokers paradise misschien).

Vanaf Singapore vliegen wij in ongeveer 2 uur verder naar Jakarta. En dan kan het echte avontuur beginnen. Een paar kilometer buiten Jakarta wacht op ons een guesthouse middenin de tropische natuur. Met een cocktail (of waarschijnlijker thee met gebakkken banaan) in de hand en uitzicht over de rijstevelden, zullen wij onze route verder uitstippelen die nog alle vrijheid biedt. Het enige wat we ‘moeten’ doen, is 21 mei op Bali zijn om daar onze vlucht naar huis niet te missen (oh wat zou dat erg zijn. “Sorry Klaas, ik wist echt niet dat je het vliegveld nog 2 uur rijden zou zijn”).

Uiteraard hebben we wel een idee van wat we onderweg graag willen zien en doen. De lonely planet is al flink gearceerd met dingen die we zeker niet willen missen. De volgende highlights staan in ieder geval op ons lijstje:
• Het echte Indonesische leven in West-Java;
• Cultuur snuiven in Yogyakarta;
• Het ruige oosten van Java omgrind door vulkanen;
• Monkeys in Ubud (Bali);
• Balinese ceremonies en tempels in het binnenland van Bali;
• Paradijselijke Gili-eilandjes bij Lombok.

Er staat ons een lange vlucht te wachten van zo’n 15 á 16 uur in totaal. Naar Australië viel ons de heenreis erg mee, maar was de terugreis gevoelsmatig wat zwaarder. Want wie wil er nou ook naar huis na zo’n mooie reis? Dus deze keer blijven we op de terugweg nog een kleine 2 dagen hangen in Singapore. We zullen het wel nodig hebben om bij te komen na een 3 uur durende vlucht vanuit Bali.

De koffers laten we deze keer thuis en we begeven ons richting Azië met enkel een backpack op de rug. Arme Klaas: voor zijn reiskoffiezetapparaatje is dan echt te weinig ruimte. We zullen het daarom moeten doen met oploskoffie en een provisorische filter waar we Douwege Egberts koffie doorheen proberen te persen. En als dat nou allemaal niet werkt, hebben ter plekke altijd nog de Civet kat die zo’n beetje de duurste koffie ter wereld produceert. Ach ja waarschijnlijk zijn we dan zo wanhopig dat het ook niet meer boeit dat de betreffende koffiebonen de finishing touch van de productie ondervinden in de darmen van deze kat. Uuhm lekkah bakkie dan maar!

En tot slot...
Om wederom de mooiste herinneringen vast te leggen van een prachtige ervaring, gaan we proberen regelmatig een verslag te schrijven van onze avonturen in Indonesië. We hebben nog enige twijfels over de ‘free wifi’ wat door vrijwel elk guesthouse in Indonesië aangeboden lijkt te worden. Maar we zullen natuurlijk ons uiterste best doen.Hopelijk kunnen jullie op die manier weer een beetje met ons meereizen, want stiekem gaan we iedereen ook wel missen...

To be continued…!

Liefs,
Klaas & Daan

• 27 Maart 2014 - 20:54

Conchita:

Jullie zijn wel het belangrijkste vergeten in jullie lijstje "we gaan op reis en nemen mee...."

MIJ!!!

• 27 Maart 2014 - 22:31

Sonja:

Een reis die bovenaan ons lijstje staat zodra de kids wat groter zijn. Als jullie in Medan of Malang belanden neem dan even een extra picture want dat zijn de geboorteplaatsen van mijn vader en oma. En dan rest nog 1 ding......

HAVE FUN!!!!

• 31 Maart 2014 - 12:34

Sander En Suus:

Jeuj, wat gaaf dat jullie al bijna gaan! Spannend!
    Wij kijken erg uit naar mooie nieuwe verhalen. Indonesie staat ook op ons verlanglijstje dus wie weet trekken jullie avonturen ons over de streep :)
    Geniet nog van de laatste voorpret!

• 03 April 2014 - 10:00

Jos :

Leuk om dit te kunnen volgen. En als de rest van de verslagen net zo grappig gaat worden als de voorpret dan wacht ik in spanning en ongeduldig af.

• 20 April 2014 - 19:30

Jaap En Bep Van Roekel:

Spannend!!!!! Goeie reis en heel veel plezier! Geniet van alle mooie dingen. Wij gaan jullie zeker volgen (via de mail)