Changos del Plannos - Reisverslag uit Bennekom, Nederland van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu Changos del Plannos - Reisverslag uit Bennekom, Nederland van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu

Changos del Plannos

Blijf op de hoogte en volg Klaas & Danielle

16 Maart 2015 | Nederland, Bennekom

In een paar weken tijd een nieuwe reis plannen?
• Eerst maar naar de boekhandel: iene miene mutte, kies een Lonely Planet uit het schap... Check!
• Op zoek naar een betaalbaar vliegticket... Check!
• Valt er nog wat te combineren met een leuke stop-over?... Check!

De paspoorten lagen klaar, de koelkast was leeg en we hadden nog maar één werkdag voor de boeg. Kortom: we moesten enkel nog onze spullen pakken om naar Thailand te vertrekken. En dan ineens gaat het roer om en kom je terecht in een achtbaan van emoties en hectiek. Voor een zelf georganiseerde reis draaien we onze hand allang niet meer om, maar het annuleren ervan was toch een minder leuk klusje.
Op dat moment was er echter geen enkele plek ter wereld waar we liever hadden willen zijn dan thuis bij de familie. De twee weken die volgden waren razend druk en vol spanning, maar eindigde in opluchting en dankbaarheid. Het gaat weer goed met onze (schoon)paps (a.k.a. Pep) en we zijn apetrots op hem dat hij zich hier zo kranig doorheen heeft geslagen!

Eenmaal weer een beetje op adem gekomen, komt het besef dat we best moe zijn. We hebben maandenlang uitgekeken naar de reis en realiseren ons dat we toch heel graag op pad willen gaan samen. In Thailand is het inmiddels broeiend heet geworden. Met het kwik op 30 graden is het allemaal nog prima te doen, maar we zien het allebei niet zitten om rond te trekken in temperaturen van 40+ graden. We besluiten Thailand daarom te laten voor wat het is en schuiven deze wens door naar volgend jaar.

En dan dient natuurlijk de vraag zich aan: waar gaan we dan wel naar toe? Op dat punt kwam Daan haar meterslange bucketlist tevoorschijn. Daar zou vast wel iets opstaan wat in deze tijd van het jaar goed te bereizen is. Zo viel ons oog op het natuurschoon en met wildlife overspoelde Costa Rica in Midden-Amerika. Daarom vliegen we begin april alsnog het wereldbolletje half rond, maar in plaats van linksaf slaan we rechtsaf en verruilen we de Chinese tekens voor de drie woorden Spaans die Daan in een grijs verleden heeft geleerd.

Omdat we veel minder tijd hebben dan gewoonlijk om de Lonely Planet van voor naar achter uit te kammen, brengt deze reis ook een extra spannende dimensie met zich mee. We reizen niet alleen op de bonnefooi naar een vreemd land, maar hebben daarbij slechts een vaag beeld van onze bestemming. Dat vage beeld is overigens wel erg aanlokkelijk: slingerend tussen de aapjes door de toppen van het nevelwoud, smalle rivieren met krokodillen aan de oevers en ongerepte jungle uitmondend in de meest prachtige stranden. En dan nog maar te zwijgen over de tropische stranden en eilanden aan de Caribische kust waar vast nog wel een of twee hangmatjes over zijn. We sluiten trouwens niet uit dat we daarvoor nog even de grens oversteken en in Panama belanden ;).

Door alle ophef zouden we bijna nog vergeten te vermelden dat we onze reis ‘terug in de tijd’ beginnen met een midweekje in New York City!!! Kortom: de plannen zijn dan wel gewijzigd, maar het vooruitzicht is er niets minder om. We hebben er zin in!

Veel liefs van Klaas en Daan

• 16 Maart 2015 - 21:44

Dionne:

Liev sschatten,

Terwijl ik uit zit te hijgen van het sporten lees ik jullie verhaal over lang uitgerekte stranden en hangmatten en New York... hoe kunnen jullie me dit aan doen?! ;-)
    nee hoor lieverds, het is jullie van harte gegund en ik vind het ontzettend fijn om te horen dat het goed gaat met jullie (schoon) papa! Ik hoop dat jullie ondanks de wijziging van locatie ontzettend gaan genieten en heel misschien ergens tijdens de vakantie terwijl jullie in de hangmatten naar de ondergaande zo'n kijken nog even aan me denken...

We zien elkaar zaterdag, gaan we 'gezellig' uit eten ;dat is natuurlijk altijd een risico als je. met mij gaat... en daarna zullen we bartje is ff van de bowlingbaan verslaan:-)

liefs en knuffels voor jullie!
    x

• 17 Maart 2015 - 09:34

Jos:

Ja hoor, ze doen het weer. Maar deze keer ben ik eens niet jaloers. Natuurlijk, weer een fantastisch avontuur voor de boeg, maar ons vaatje zit ook zo boordevol dat we alleen maar uitkijken naar jullie enthousiaste verslagen.
    En natuurlijk de bijbehorende foto's.
    Wij genieten al bij voorbaat met het vooruitzicht al jullie dolle streken te volgen de komende weken.
    Veel plezier, hou de boel heel en laat dat verdomde koffiezetapparaat eens thuis.

Men schijnt in de jungle trouwens uitsluitend sap van lianen te drinken dus koffie is al helemaal not done.
    Trots op die twee kanjers, ook al ben ik maar aangewaaid.

• 18 Maart 2015 - 15:36

Moeksie:

Heerlijk om te horen dat jullie nou echt mogen genieten van de voorpret voor weer een heerlijke reis saampjes. Over Pep wetende dat alles goed is, maat dat allemaal veel leuker.
    We hoeven jullie niet echt te missen, want we zitten bovenop de verhalen.

En wat Jos zegt over dat "aanwaaien ", ik noem het meer "binnenstormen".

• 19 Maart 2015 - 11:25

Suus:

Heel gaaf! En New York is sowieso fantastisch!!

Maar het allerbelangrijkste; fijn om te horen dat het goed gaat met (schoon)vader!

Geniet van de (korte) voorbereidingen!