De laatste dag in the city - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu De laatste dag in the city - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu

De laatste dag in the city

Blijf op de hoogte en volg Klaas & Danielle

08 April 2015 | Verenigde Staten, New York

Eerst even een mededeling van huishoudelijke aard ;). Deze vakantie missen we nogal wat verjaardagen van vrienden en familie die we thuis hebben achtergelaten. We zullen jullie niet vergeten! Dus ook nog even via deze weg voor Bart die gisteren jarig was (als je meeleest): Happy Birthday!!!

De laatste dag in New York zit er helaas al weer op, maar wat hebben we genoten van deze dagen. Het voelde als een extratje die we cadeau hebben gekregen bij de ‘grote reis’. Dus voor ons geen traantjes, maar met een grote glimlach opgestaan. Want vandaag gaat voor ons de zomer beginnen! Maar eerst blikken we nog even terug op onze laatste dag in de stad. We hebben met veel plezier onze belevenissen van de afgelopen dagen met jullie gedeeld. En we hebben genoten van alle leuke en lieve reacties. Dat maakt het schrijven nog leuker!

Onze laatste dag in New York hebben we goed benut waardoor we weer een vol programma hadden. Om de accu op te laden voor de dag, zijn we begonnen met een goed ontbijtje. We zijn daarvoor met de metro twee stations richting Brooklyn Heights gegaan. Hier hebben we rondgelopen door de super leuke typische wijkjes op zoek naar een leuk tentje om te eten. Met een verse bagel hebben we onze plannen voor vandaag verder uitgestippeld.

Na ons ontbijt zijn we door gegaan naar Lower Manhattan. Dit was maar een klein stukje met de metro, dus we waren er zo. We hebben rond gelopen op Wall Street en zijn uiteindelijk bij het 9/11 Memorial belandt. De laatste keer dat Daan hier was werd er nog gesproken over Ground Zero en zag je niks anders dan twee grote gaten in de grond. Toen kreeg ze echter veel meer dan nu het gevoel van de impact die de gebeurtenissen op 9/11 hebben gehad. Nu lijkt het meer een oord voor ramp toeristen die met massa’s rijen voor de ingang van het museum staan. Dit zagen we niet zo zitten, maar we hebben wel even stilgestaan bij het memorial voor de slachtoffers van 9/11. Twee grote bassins waarin een soort waterval te zien is en omringd door de namen van alle mensen die om het leven zijn gekomen.

Na onze tweede bagel van vanmorgen opgegeten te hebben, zijn we richting China Town verkast. Het was hier heerlijk dwalen door de straatjes met Chinese winkels en kraampjes op straat. Omdat China Town ook zo dicht bij Little Italy en SOHO ligt, lopen deze wijkjes in elkaar over. Het ene moment liepen we dan ook door een straat met alleen maar pizzeria’s en het andere moment kwamen de Chinese tekens weer terug. Hier hebben we nog wat souvenirs gekocht voor Daan haar ‘reis kastjes’ thuis. Ook hebben we heerlijk cliché twee ‘I love New York’ tshirts gekocht.

Aan het einde van de middag zijn we terug gegaan naar Rockefeller Centre. Maandag waren er geen kaartjes meer voor die zelfde avond, maar hadden we wel alvast kaartjes voor vanavond gekocht. Dit was puur op de gok, want de weersvoorspellingen vielen tegen. Het was al de hele dag koud en toen we naar de ingang liepen begon het ook zachtjes te regenen. Maar na de security checks en enorme wachtrijen voor de lift naar de 70e verdieping, bleek het kurkdroog te zijn en het uitzicht prachtig: “Top of the Rock”! Vanaf de ene kant keek je uit over heel Central Park en vanaf de andere kant over Downtown Manhattan inclusief The Empire State Building! Veel mooier dan wanneer je op The Empire State Building zelf staat.

Na een uurtje kou kleunen zijn we in een paar seconden afgedaald naar beneden. Ongelofelijk hoe snel dat gaat. Eenmaal beneden zijn we naar Times Square gewandeld, wat we graag nog een keer in het donker willen beleven. Helaas was het ons vanmorgen niet gelukt om bij de TKTS Ticket Booth voordelige kaartjes voor een musical te bemachtigen. Het is blijkbaar Spring Break waardoor iedereen richting de stad is gekomen. En als je dan meer dan 100 dollar per kaartje moet betalen, is de grap er snel vanaf. Een slechte timing helaas, want normaal worden kaartjes bij de ticket booths erg voordelig aangeboden. Het was dus wel even balen, maar een extra reden voor Klaas om Daan binnenkort te verassen met een weekendje Londen .

De drukte op Times Square en Broadway was ongekend. Het leek wel alsof half Amerika daar rondliep. Daan die Klaas altijd belachelijk maakt met zijn non-stad houding vond het zelf ook wel welletjes op een gegeven moment. De avond sloten we af met een etentje bij Applebees op 42 Street. Een typische Amerikaans restaurant qua inrichting, maar gelukkig met iets meer keuze in het menu dan de meeste restaurants die wij hier tegenkwamen. De menu’s met burgers, pasta en pizza kwamen een beetje onze neus uit. Na het eten lukte het Klaas ook eindelijk om nieuwe schoenen te vinden. De hele dag liepen we tussendoor al grote winkelketens in op zoek naar een nieuw paar Nike Air Max. Toen terug naar de metro en afscheid nemen van Manhattan.

Vandaag (donderdag 9 april) vliegen we om 13.00 uur plaatselijke tijd (19.00 uur in Nederland) naar Costa Rica met een overstap in Atlanta. Als we aankomen in San José is het bij jullie 04.00 uur ’s nachts. We zullen weer zo snel mogelijk laten weten als we veilig met onze pijnlijke voetjes op Costa Ricaanse bodem staan. Tot snel!

• 09 April 2015 - 19:43

Dropje:

Lieve Daantje en Klaas ( jij wel niet altijd voor mij ),

Namens mij en mijn personeelsleden wens ik jullie een behouden vlucht en veel plezier en zon in Costa Rica. Kijk even of ze daar lekkere snoepjes voor mij hebben!!!!!

Dropje

• 09 April 2015 - 20:22

Jos:

Zo he, Amerika, China en Italië in 1 wandeling. Wie doet ze dat na? Geweldig hoor. Toch zullen jullie niet rouwig zijn dat je naar de warmte vliegt. New York, dat dorpje, heb je toch wel gezien in 4 dagen?
    Tot lezens in Zuid-Amerika.