From concrete jungle to tropical jungle - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu From concrete jungle to tropical jungle - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu

From concrete jungle to tropical jungle

Blijf op de hoogte en volg Klaas & Danielle

10 April 2015 | Costa Rica, Fortuna

We namen we afscheid van New York, de stad met haar torenhoge gebouwen en duizenden lichtjes. Nu een dag later sluiten we onze dag af op een loungeset bij ons hostel. Omringd door de meest prachtige natuur, een terrein vol met hangmatten en een heerlijk muziekje op de achtergrond. Pura Vida, oftewel: puur leven, genieten van het leven.

Bepakt en bezakt dronken we gisteren een laatste Starbucks koffie bij ons vaste plekje in Brooklyn voordat we begonnen aan ons laatste metroritje. De metro bracht ons naar de aansluiting op de skytrain en in totaal 1,5 uur stonden we weer op JFK airport. Omdat we twee vluchten hadden met ‘no meal service’ besloten we op het vliegveld nog een hapje te eten. Was Klaas even in zijn nopjes om hier een Shake Shack te vinden. Met uitzicht op vertrekkende vliegtuigen gingen de twee Shake Burgers er als zoete broodjes in.

Ondanks dat beiden vluchten kort van duur waren, heeft het ruim 8 uur geduurd voordat we op onze eindbestemming aankwamen. Om 20.00 uur lokale tijd (8 uur vroeger t.o.v. Nederland) kwamen we aan in San José. We werden netjes opgehaald door de airport shuttle van het hostel waar we rond 21.00 uur aankwamen. Op het dakterras met uitzicht over de verlichte stad hebben we nog een broodje gegeten. We zijn wederom weer een paar uur terug gegaan in de tijd, dus was het voor ons inmiddels al middernacht. Tijd om ons mandje op te zoeken en een goede nacht te slapen.

We lijken dan wel twee verwende nesten met al die snoepreisjes die we maken, maar reizen betekent lang niet altijd in een gespreid bedje terecht komen. Lange vermoeiende vluchten, jetlags, versleten voeten en rondlopen met 15 kg aan je rug zijn ‘all part of the deal’. Als je daarbij op de bonnefooi reist, is het altijd maar weer de grote vraag waar je terecht komt. En als je net je draai hebt gevonden in een nieuwe plaats is het alweer tijd om te vertrekken. Maar laat dat nou net hetgene zijn wat het reizen zo bijzonder maakt. Voordat je je kunt afvragen waar je aan bent begonnen, wordt je overweldigend door de onverwachtse en onvergetelijke momenten.

Zo werden wij vanmorgen wakker na eindelijk weer een goede nachtrust en scheen de zon vollop. Bij het openen van de ogen dringt het besef door dat we in Costa Rica zijn. We doen de gordijnen open en de zon schijnt vollop. Het gevoel van vrijheid nam de overhand toen we ons klaarmaakte om met de auto – onze nieuwe vriend Jimmy – op pad te gaan. Onbekende wegen en alle verkeersborden in het Spaans bieden weer een hele nieuwe uitdaging. Onderweg zagen we de natuur veranderen in een paradijselijke jungle en kwamen we aan in het plaatsje La Fortuna aan de voet van de Arenal vulkaan.

De temperatuur liep vanmiddag op tot ruim boven de 30 graden. Toch voelt de temperatuur erg aangenaam en hebben we genoten van de zonnestralen en warmte. Op ons gemakje hebben we aan het heerlijke zwembad gelegen en drie of vier hangmatten uitgeprobeerd. Aan het einde van de middag verdween de zon en kwam het met bakken de hemel uit. Niet vreemd dus dat de natuur hier zo mooi groen is. Tussen de stortbuien door zijn we het dorpje ingelopen om een hapje te eten. Bij terugkomst hebben we nog een biertje gedronken met een aantal mede backpackers, waaronder een aantal Canadezen en Amerikanen. Er was één Amerikaanse bij die dacht dat hij half Canadees was.

De eerste dag in Costa Rica is al een groot succes, dus dat belooft veel goeds! Voor morgen zijn we van plan om in ieder geval het National Park van de Arenal vulkaan te gaan verkennen. Verder is hier in de omgeving nog genoeg te beleven, dus wij hoeven ons geen seconde te vervelen. Daarom: to be continued!

Veel liefs van ons

• 11 April 2015 - 09:23

Jos:

Van een betonnen 15 graden naar deze groene 30 graden, mmmmmm. Het klinkt zo slecht nog niet. Volgens mij zitten jullie inderdaad niet zo gek ver van het paradijs vandaan.
    Hopelijk is Jimmy jungleproof en krijgen we binnenkort het oerwoud voorgeschoteld.
    Have fun en kijk uit met vulkanen. Die willen nog wel eens eh....een beetje uitbarsten of zo.
    greetz.

• 11 April 2015 - 10:53

Len:

leuke nieuwe vriend die jimmy

• 11 April 2015 - 11:03

Len:

Was nog niet klaar, hij zal jullie vast op de mooiste plekken brengen

• 11 April 2015 - 11:04

Len:

jeetje het gaat in etappes, maar nog veel plezier en liefs uit alphen

• 11 April 2015 - 15:38

Moeksie:

Hai Kanjers,

Wat klinkt dat allemaal heerlijk (ont)spannend.
    Misschien een leuk idee: 2 hangmatten in jullie tuin?????? Maar neem dan wel de zon mee, want vandaag is het hier huilen met de pet op.

Heerlijk al die vrolijke verhalen van jullie, kunnen wij ook een beetje mee genieten.
    Kijk al weer uit naar de volgende. Veel plezier en doe voorzichtig.
    Liefs

• 13 April 2015 - 11:46

Janneke:

nog niet eerder kunnen reageren (rug) maar lees wel alles! Woooow! te gek allemaal zeg! heel veel plezier en genieten. Groetjes, Janneke