Poging nummer twee - Reisverslag uit Bennekom, Nederland van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu Poging nummer twee - Reisverslag uit Bennekom, Nederland van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu

Poging nummer twee

Door: klaasendaan

Blijf op de hoogte en volg Klaas & Danielle

04 Februari 2016 | Nederland, Bennekom

Daan zag het al levendig voor zich toen Klaas maandag twee stoffige backpacks van zolder haalden: uren lange pogingen om een koffiezetapparaatje in een backpack te proppen, de bezorgdheid of twee pakken Douwe Egberts koffie wel voldoende zijn, om vervolgens alles er weer uit te halen, concluderend ‘dat gaat niet passen’.
Oh ja, voor de goedgelovigen onder ons die nog niet door hadden waar dit over ging: ZE gaan weer eens op reis!?

Waar Australië, Londen, Indonesië, New York en Costa Rica u voorgingen, mogen de rupsjes het-is-ook-nooit-genoeg nog een poging gaan wagen om af te reizen naar het land van de glimlach. Met temperaturen van (inmiddels weer) plus 30 graden, goud blinkende tempels, wuivende palmbomen en een verse PadThai voorzien van een koel Chang(over) biertje, zullen Klaas en Daan met alle liefde aan jullie denken, als... de temperaturen in Nederland dalen naar het vriespunt, de treinen ‘vanwege het aanhoudende winterse weer rijden volgens een aangepaste dienstregeling’ en die lang verwachte Elfstedentocht toch net niet komt.
Tja, waar ze vorig jaar genoeg dunkend iedereen lekker maakten met soortgelijke berichten, viel het toch een beetje tegen toen de reis naar Thailand niet doorging. De twee Bennekommers zijn dan ook zeer gehaaid om dit nu dik en dwars in te halen. Dus daarom speciaal voor de niet-winter liefhebbers onder ons: Als jullie met je geiten wollen sokken voor de houtkachel zitten…
Nou ja, vul dat laatste zelf maar aan ;)

Nu alle gekheid op een stokkie...
We staan inderdaad aan de vooravond van alweer de vierde grote reis en onze Thailand wens lijkt dan nu echt in vervulling te gaan. Zondagavond om 22.00 uur verlaten we Nederlandse bodem en vliegen we in zo’n 6 uur tijd naar Dubai. Daar hebben we een hop-on hop-off ritje op de planning staan voordat we met een vlucht van nog zo’n 6,5 uur belanden in Bangkok.
En met dat geboekte ‘all the way toeristische’ busritje is ook alles gezegd. Behalve drie overnachtingen in Bangkok hebben we deze keer helemaal niets van tevoren vaststaan. Je zou nog denken dat we vergeten zijn ook onze terugvlucht te boeken, maar helaas, niets is minder waar.

De komende vier weken gaan wij in ieder geval immens genieten als we onze voetjes weer in kraakheldere wateren dompelen en ons herenigen met de Aziatische sferen die we aan het Amerikaanse halfrond zo gemist hebben. Vooralsnog zijn we van plan op maandag 7 maart weer terug te komen, maar ja zoals Daan graag gelooft is dat punt nog ‘onderhandelbaar’ met Klaas.

Wij overigens maar denken dat tegenwoordig toch niemand deze reisverslagen meer leest, viel het toch even tegen toen Daan de afgelopen week wel 4 á 5 keer de vraag kreeg wanneer nou dat eerste verslag kwam. Tja, dan krab je jezelf toch wel even achter je oren. Dus vandaar zullen we goede getrouw weer met regelmaat een stukje schrijven over onze belevenissen op reis.

Maar genoeg voor nu. Wij knijpen ‘m er tussen uit, tot over 4 weken!
Adios!
Tot sinas!
Of zoals onze bonus (schoon)vader zou zeggen: Kop hieps!