Een beetje verliefd - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu Een beetje verliefd - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu

Een beetje verliefd

Door: klaasendaan

Blijf op de hoogte en volg Klaas & Danielle

20 Mei 2014 | Indonesië, Sanur

Om mee te beginnen willen we allereerst Daan haar mams feliciteren met haar verjaardag. Helaas zijn we er vandaag niet bij, maar dat maken we ongetwijfeld volgende week weer goed . We wensen je een hele fijne dag. Veel liefs van ons.

En dan nu het verslag van één van de mooiste ervaringen van onze reis!
Al tijdens de eerste dag in Indonesië was het raak: Klaas had sjans met een Indonesische jongeman (later gespot met vrouwenkleding). En nu ook op de laatste dag overkomt het hem weer. Deze keer was het Ricky de dolfijn die wel verdacht veel kusjes aan Klaas wilde geven. Nou ja zo maak je nog eens wat mee ;).

Vandaag was het dus zover! Rond 09.00 uur werden we opgehaald om naar de Dolphin Lodge te gaan. Daar kregen we een korte instructie en werden reddingsvesten uitgedeeld. Om de lodge te bereiken moesten we een stukje met een bootje de zee op. Je zou denken dat we de halve oceaan over moesten steken vanwege die reddingsvesten, maar het ritje duurde nog geen tien minuten. In de zee waren een aantal bassins waar de dolfijnen leven; vaak nadat ze gewond worden aangetroffen. De dolfijntjes krijgen zorg en medicatie om weer op te knappen. Omdat ze daarna niet meer in het wild kunnen leven, blijven ze hier. Omdat je het maar nooit weet in Indonesië, was het wel fijn om te zien dat de verzorgers erg goed waren voor deze mooie diertjes.

Met in totaal zes mensen kregen wij Ricky de dolfijn toegewezen als onze entertainer. Met dit groepje ga je het bassin in, dus echt zwemmen is het dan niet. Maar wel hebben we drie kwartier lang mogen knuffelen, spelen en een hoop kusjes geven. Nou ja vooral Klaas dan, want Ricky leek behoorlijk op hem gesteld te zijn. Het was een super geweldige ervaring om dit slimme en prachtige diertje van dichtbij te mogen meemaken. Echt super om te zien dat de combinatie dolfijn en mens zo goed samen gaat (uiteraard wel met lekkere visjes erbij). Een mooiere afsluiting van deze geweldige reis kunnen we ons niet bedenken!

Als afsluiting van het Indonesië avontuur hebben we voor het laatst een duik genomen in het zwembad, een Bintang gedronken in het zwembad, zijn we nog één keer langs het strand gewandeld en hebben we tot slot de nodige verkopers afgewimpeld.

Onze dagen in Indonesië zijn nu helaas echt voorbij. Letterlijk en figuurlijk, want na woensdag verloopt ons visum en moeten we ook echt het land uit. Nou ja als we echt niet willen, kunnen we altijd nog wel iemand omkopen hier. That’s Indonesia! Maar goed back to reality: morgenochtend om 07.30 uur worden we opgehaald om naar het vliegveld te gaan (het laatste ‘transport’). Het goede nieuws? De vakantie is dan nog steeds niet voorbij! We vliegen namelijk eerst ‘nog even’ naar Singapore om daar een kleine twee dagen rond te neuzen. Kortom: we gaan nog even verder met waar we mee bezig waren.

• 20 Mei 2014 - 15:10

Janneke:

och wat gaaf zeg! Wij zijn hier zooooo jaloers! Zo'n droom om met dolfijntjes te zwemmen en jullie doen het gewoon. Dit is echt de ultieme afsluiting en dan ook nog twee dagen in Singapore. Geniet ervan de laatste avond en nog heel veel plezier.

• 20 Mei 2014 - 16:03

Jos:

Wat een geweldig bijna einde van jullie vakantie. Ik denk dat onze bestemming vast staat volgend jaar. Moet nog wel even een monokini aanschaffen.

• 20 Mei 2014 - 20:33

Mams:

Dank je wel schatten, voor die lieve aanhef van jullie verhaal.
    Wat een fantastisch gezicht zo met Ricky op de foto en logisch dat jullie daar van genoten hebben.
    Helaas nog maar een paar dagen te gaan, dus nog even flink genieten.
    Liefs en dikke kus.