Een ontbijtje met kangaroos en kaketoes in Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu Een ontbijtje met kangaroos en kaketoes in Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu

Een ontbijtje met kangaroos en kaketoes in Noosa

Blijf op de hoogte en volg Klaas & Danielle

26 September 2012 | Australië, Noosa Heads

Vanmorgen stonden wij na een goede nachtrust weer fris en fruitig naast ons campertje. Wij merken ’s avonds wel dat we vrij snel moe zijn. Vroeg opstaan en de hele dag op pad vraagt toch de nodige energie. Omdat het s’avonds ook vroeg donker wordt, veranderd daarmee ook ons ritme . We liggen vroeg op één oor, maar staan ook bij de ochtengloren weer op. Ons camperbedje valt overigens niets tegen, want we slapen echt heerlijk. Met twee extra kussens waar boven ons een derde slaapplaats mee gemaakt kan worden, maken wij een soort topper. Dus het slaapt bijna net als thuis. Vanmorgen hadden wij tijdens de koffie en het ontbijt gezelschap van onze Australische vrienden. In het veld aan de overkant van onze camping waren 5 roo’s aan het grazen en later zat op 1 meter afstand een kaketoe te knabbelen aan een oud stukje brood. Ook zagen we tientallen bond gekleurde papagaaitjes overvliegen.

Na het ontbijt hebben wij onze spulletjes weer bij elkaar geraapt en alle kastjes gesloten om te gaan rijden. Eerst zijn we nog naar het Noosa National Park gereden waar wij een korte wandeling hebben gemaakt. Wij hebben een stukje van de Costal route genomen, welke omgeven is door palbomen tussen de bossen en waarbij je uitkijkt op de strandjes van Noosa. Omdat we van plan waren nog een aantal kilometer te rijden vandaag hebben we niet de hele route van 3-4 uur uitgelopen. Na de Dolphin Point (deze keer zonder dolfijnen) zijn we de route weer teruggelopen naar ons campertje. Klaas heeft het overigens wel moeilijk met het missen van zijn Wanda (lees: Opel Corsa). Maar omdat het links rijden nu ook steeds meer eigen wordt, is hij inmiddels dikke vrienden met onze camper Juliette (oftewel zijn Julia).

Na een rit van een kleine drie uur (met natuurlijk een rookpauze tussendoor) kwamen wij aan in Hervey Bay. Hier zijn wij eerst weer naar het Visitors centrum (de ‘I’ gegaan). Daar hebben we twee tours geboekt voor de komende dagen. Morgen gaan wij Fraser Island verkennen; het grootste zandeiland ter wereld (als we het goed hebben) en vrijdagmiddag een Whale Watching tour. Ook hebben we een camping uitgezocht voor de komende drie nachten. Na wat rommelige dagen nemen we de komende dagen dus even wat rust en laten we ons verzorgen. We hebben een iets luxere camping gekozen met zwembad en goede faciliteiten. Overigens is deze camping nog goedkoper dan de vorige. De tours worden geheel verzorgd, dus kunnen wij als twee luxe paardjes even achterover leunen. Dat neemt niet weg dat we twee fantastische avonturen voor de deur hebben staan.

Vanmiddag hebben we niet heel veel bijzonders meer gedaan, dus dat zullen we ook kort houden. Na even in het zwembad gelegen te hebben (is toch vrij fris, want het was vandaag bewolkt) en boodschappen voor vanavond hebben wij ons eigen maaltje bereid. Vandaag zijn we gegaan voor de Aussie barbie (BBQ) met een stukje beef en heerlijke hasbrowns (Daan is er idolaat van) met wederom een salade. Gezellig samen afwassen en de avond weer rustig doorbrengen. Op de camping hebben we voor 3 dagen Wifi bijgekocht, zodat we wat in kunnen lopen op het plaatsen van de verslagen. Helaas is het internet vanuit de camper te langzaam om ook foto’s te plaatsen. Dit gaan we later ergens anders op het park alsnog proberen.

See you mates!

Janneke:

Wow! Ik denk dat je gewoon op fraser island wil blijven wonen! Dat kan toch niet anders? Zon, zee, prachtig wit strand, hier en daar een aangespoeld schip uit de woelige tijden en omringd door walvissen? ik kijk uit naar jullie verslag!

Karin:

hey klaas en daan,

leuk te lezen dat jullie zoveel plezier hebben daar en een hoop kunne bekijken.
    geniet lekker op de camping de komende dagen.

groetjes uut renswoe

• 27 September 2012 - 14:16

Janenmam:

Tsjongejonge, wat een fijne tijd hebben jullie daar toch. Wij genieten vanuit Den Haag heel erg met jullie mee. En dan mogen wij hier genieten van herfstachtige buien en zonloze dagen. Maar het is jullie van harte gegund en kijken uit naar het volgende verslag. Heel veel liefs van ons en uiteraard ook van Mamma. Was gisteren met haar bij de Expo om geinige dingen voor onze vakantie te zoeken en Mamma probeerde mij de gekste dingen op te dringen. Ze deed het bijna in haar broek van het lachen, toen ik tegen de verkoopster zei, dat zij Mam die dingen wilde meenemen op haar huwelijksreis. Kan je je er iets bij voorstellen???xxxxxxx

• 27 September 2012 - 17:23

Suus:

Ooh, ik ben jaloers! Had ook zo graag de whale watching tour willen doen maar wij waren er niet in het juiste seizoen. Hoop dat het erg gaaf wordt!
    En leuk nieuws; hoe noordelijker je gaat, hoe goedkoper de campings. Wij gingen andersom en dat viel steeds meer tegen qua prijs :)
    Ik was trouwens ook fan van de hashbrowns, heerlijk :)
    Geniet van Fraser, wij vonden het prachtig!

• 27 September 2012 - 21:09

PEP:

Hallo Jongelui
    Fijn dat jullie het goed naar je zin hebben daar in het verre zuiden.
    Maar ik hoop wel dat jullie je ogen behouden want volgens mij kijken juliie je ogen uit.
    Geniet er van nu het nog kan.

Groeten uit Bennekom