Melbourne City - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu Melbourne City - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu

Melbourne City

Blijf op de hoogte en volg Klaas & Danielle

15 Oktober 2012 | Australië, Melbourne

Na een drukke week met excursies, tours en reisdagen hebben we vanmorgen weer eens ‘uitgeslapen’; wel tot 07.30 uur. De dag zijn we rustig begonnen en hebben we onze voorlopige route voor de komende week bepaald.

Na de boodschappen en ons ontbijt (een broodje pindakaas en een broodje choco pasta) zijn we het centrum van Melbourne weer ingegaan. We hadden geen zin om weer het hele stuk te lopen, dus hebben we gebruik gemaakt van de gratis tram. Dit is een historische tram die een rondje maakt door de stad. Vanuit de tram hebben we dus al een toeristische route door het centrum gemaakt. En met Klaas is een tram zitten is altijd al een belevenis op zich.

Allereerst zijn we naar het Information centre gegaan om wat informatie op te halen over de plaatsen waar we de komende week naar toe willen. Met een stapel boekjes op schoot zijn we op het plein van Federation Square gaan zitten. Hier waren we nog getuigen van een gevecht tussen zo’n 20 zeemeeuwen die een sushi rol hadden weten te machtigen. Dat ging er wild aan toe!

Vanmorgen was het in de stad door de bewolking en de wind toch nog aardig fris. We hadden onze vesten wel weer nodig. Maar het was droog en ’s middags met de zon was het lekker warm. Na wat boekjes doorgespit te hebben zijn we verder gaan wandelen in de stad. Omdat we nog wat souvenirs willen kopen voor het thuisfront, zijn we naar China Town gegaan. Dit viel echter een beetje tegen in vergelijking tot Sydney, dus daar zijn we niet geslaagd.

Daarna hebben we een beetje rond geslenterd door enkele gezellige straatjes van deze stad en zijn we een paar winkelcentra binnen gelopen. En natuurlijk hebben we na drie weken een heerlijk kopje koffie bij Starbucks gedronken. Verder hadden we het wel snel gezien in de stad. Na vijf dagen Sydney aan het begin van deze vakantie, biedt een andere stad niet heel veel nieuws meer. Daan wou wel graag nog naar de Queen Victoria Market, maar deze is op maandag gesloten. Daar gaan we morgenochtend nog even naartoe voordat we gaan rijden.

Het plan is om morgen naar ‘The Grampians’ te rijden. Dit is een groot natuurpark waar veel kangaroo’s in het wild leven. En aangezien Daan daar geen genoeg van kan krijgen, verwachten we ons daar nog wel te kunnen vermaken. En natuurlijk heeft dit national park ook genoeg ander natuurschoon te bieden. Daar gaan we ons vanavond nog even in verdiepen.