Bye bye Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu Bye bye Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu

Bye bye Sydney!

Blijf op de hoogte en volg Klaas & Danielle

22 September 2012 | Australië, Sydney

Vanmiddag toen wij snel even een e-mail van het hostel moesten checken, hebben we jullie reacties van gisteren stiekem al even gelezen. Het blijft ontzettend leuk voor ons om wat van jullie te horen. Dan hoeven we iedereen niet heel erg te missen en dat maakt het ook leuk om deze verslagen te blijven schrijven. Moeders Bennekom... zondag eten we inderdaad niet mee, maar wij reserveren graag 2 plaatsjes voor zondag 21 oktober (lege koelkast scenario). En moeders Den Haag... Je hebt sneller dan ons een trouwfoto in de woonkamer staan :). En wat de sigaretten betreft zijn ze inderdaad erg duur; 2x zoveel, maar we roken hier gelukkig ook niet zoveel als wanneer we in Turkije zijn waar je overal mag roken.

En nu maar weer even terug naar de orde van de dag. Nou ja eigenlijk nog even naar gisteravond. Want na het plaatsen van ons verslag gisteren zijn we nog een stukje gaan lopen richting Circular Quay. Op onze wensenlijst stonden namelijk nog de Harbour Bridge en het Opera House ‘by night’. Wederom was ook dit weer schitterend om te zien. Vandaag is alweer onze laatste dag in Sydney aangebroken. Wij hebben hier een ontzettend leuke tijd gehad en heeft Sydney voor Daan New York overtroffen (komt waarschijnlijk toch door de dolfijnen en de kaketoe:)).

Deze dagen waren het perfecte begin van onze reis, maar wij hebben ook veel zin om met het campertje op pad te gaan. Morgen hebben we nog een kort dagje in Brisbane na een vroege binnenlandse vlucht en dan zullen we maandag de grote steden achter ons laten.

Vanmorgen scheen alweer de zon alweer volop (het zou bijna saai worden om te lezen, maar het blijft leuk om te schrijven natuurlijk. Wij hoorde al dat het in NL aardig wat geregend heeft). Op de maximaal 2 uurtjes regen gisterochtend mogen wij absoluut niet klagen over het weer in Sydney. Het vreemde is wel dat we toch elke dag met een vestje op pad gaan, want tussen de hoge gebouwen in de schaduw wordt het soms nog fris in de stad. Vooral als er wat wind staat, gaan de vestjes regelmatig aan en uit. Naar verwachting (en vol hoop) kunnen de vesten en lange broeken vanaf morgen onderop in de koffer. De voorspelling voor Brisbane is 27 graden met volop zon. Naar het noorden toe wordt het steeds warmer, maar krijgen we mogelijk ook te maken met tropische buien.

Onze dag begon vandaag bij de Paddy’s Markets. Bij het hotel hebben we nagevraagd welke markt we precies moesten hebben, want we haalden de Paddington en Paddy markets door elkaar. Het bleek dat de Paddy market dichtbij ons hotel lag. Daar aangekomen waren we enigzins verbaasd, want de markt leek veel meer op een groot winkelcentrum. Later kwamen we er achter dat het inderdaad een winkelcentrum was en dat we op de begane grond moesten zijn voor de echte markt. Deze markt was ontzettend groot en wij hebben ons dan ook prima vermaakt met alle souvenier kraampjes. Wat blijkt nou... onze ‘kangaroo bedankjes’ voor de bruiloft komen ook echt uit Australië. De mensen van de webshop in NL halen ze hier zo te zien zelf vandaan. Ook hebben we vandaag al het eerste cadeautje gekocht; voor onze buuf vonden we het perfecte souveniertje. Dus Sabien, je mag nog 4 weken ‘geduldig’ afwachten.

Na de markt zijn wij door China Town gelopen en kwamen we tot de conclusie dat de ‘Chinese wijken’ de places to be zijn in Australië om ‘normaal’ boodschappen te kunnen doen. De prijzen liggen hier aanzienlijk lager dan in de Australische supermarkten, laat staan de kleine toeristische winkeltjes in het centrum van de stad. Gisteren schrokken wij ons nog een ongeluk toen we 15 dollar (ongeveer 12/13 euro) moesten afrekenen voor een fles water en twee ijsjes.

Na ons ochtendje winkelen zijn wij naar de Darling Harbour gegaan. Dit was eigenlijk nog het enige plekje in Sydney die wij op de wensenlijst hadden staan. Hier hebben wij genoten van het zonnetje en de boten in de haven. Wij zijn nog langs het Sydney Aquarium en het Wilfdlife Park gelopen, maar de eerste ervaringen laten wij nog open voor het echte werk in de natuur en de Australia Zoo. Na ons rondje in de haven hebben wij enigzins verlaat onze lunch genuttigd met broodjes van de Woolworths. Klaas kon het natuurlijk niet laten om zich tegoed te doen aan een Choco Muffin. Tot slot zijn wij nog langs Town Hall en St. Andrews Cathedral gelopen en hebben we zo’n beetje onze laatste foto’s in Sydney gemaakt.

Vanmiddag en vanavond doen we het weer rustig aan, want morgenochtend worden we om 08.00 uur opgehaald met de shuttle bus voor het vliegveld. Om 10.05 uur vliegen we in 1,5 uur naar Brisbane. En vannacht gaan we nog even genieten van een heerlijke comfortale nachtrust, voordat we vanaf morgen ons hotelbed verruilen voor hostelbedden en het camperbedje/ bank.

Vanaf morgen dus... “Our adventure continues”!

• 22 September 2012 - 19:36

Jan Van Bruggen:

Hoi leuk bruidspaar,

Het is goed om te lezen dat jullie het zo enorm naar jullie zin hebben. Australië is een geweldig land waar veel te beleven en te zien is. Heb begrepen dat jullie alles in de puntjes hebben voorbereid.

Heb het net uitgebreid met Ivon over de meer dan geslaagde bruiloft gehad. Ben wel een beetje jaloers op jullie......

Nog een hele fijne en avontuurlijke tijd gewenst,

groetjes, Jan

• 23 September 2012 - 10:39

Suus (van Sander ;)):

Geweldige verslag weer! Super leuk om te lezen dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben. En Daan, fijn dat je uiteindelijk de kaketoe nog gezien hebt. Ook de dolfijnen lijken me geweldig, de hebben wij helaas niet gezien. Ik vond zelf alle dieren het mooiste aan de reis, ik geloof dat wij wel redelijk op 1 lijn zitten :) Ik denk daarom dat jij tijdens de rest van de reis nog vaak heel blij zal gaan worden van wat je allemaal tegen komt.

Veel plezier nog!

• 23 September 2012 - 13:30

Moekie:

Hi lieverds,

Was heerlijk om jullie stemmen even te horen. Ik heb Oma even gebeld en verteld dat alles picobello in orde is met jullie. Ook van haar heeeeeeeel veeeeeeel liefs. Veel plezier met de camper morgen.

• 23 September 2012 - 19:41

Sabine:

Jullie maken me nieuwschierig! haha!! Maar zal nog 4 weken geduldig afwachten..
    Heel veel plezier met het campertje! En geniet inderdaad maar van het mooie weer daar,
    voor de verandering regent het hier en de voorspellingen van aankomende week zijn niet
    veel anders dan regen en kou.. Tot het volgende contact lieve buurtjes! XX