Hostellen in Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu Hostellen in Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu

Hostellen in Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Klaas & Danielle

23 September 2012 | Australië, Brisbane

Dit verslag plaatsen we iets later dan normaal, omdat we hier onze Wifi-weg nog niet helemaal gevonden hebben. Van de week zullen we daar ongetwijfeld weer een nieuw ritme in krijgen. Dit verslag plaatsen we vanaf de Mac Wifi langs de snelweg. Alleen dan met een bakkie van Wild Bean Café.

Maar bij deze dus alsnog ons verhaal van zondag 23 september. Vanmorgen ging om 06.00 uur ons wekkertje na de laatste nacht in Sydney. Het was met name de koffer van Klaas die nog wat inpakwerk nodig had (lees: het koffiezetapparaat waar alles omheen gebouwd moest worden). Om 07.45 uur werden we opgehaald door de shuttle bus naar het vliegveld voor onze binnenlandse vlucht naar Brisbane.

De vlucht met Quantas was weer perfect geregeld. Uiteindelijk hebben we maar een uurtje gevlogen. In dat uurtje renden de stewardessen door het vliegtuig met het karretje om drinken uit te delen en de rommel weer op te halen. Het mooie was dat Klaas rustig zijn cola zat te drinken toen deze vrijwel direct daarna weer uit zijn handen werd getroken bij de ‘ophaalronde’. Je had zijn gezicht moeten zien...

Eenmaal aangekomen in Brisbane ging het allemaal weer vrij vlot. Rustig hebben wij de trein gezocht die ons naar het centrum zou brengen. Vanaf het station in het centrum moesten we nog een stukje zeulen met onze koffers richting het hostel. Hier scheen de zon volop en heeft de staat Queensland duidelijk merkbaar een ander klimaat dan Sydney. De zweetdruppeltjes liepen door het sjouwen over ons voorhoofd. Maar gelukkig was het een korte wandeling en werden wij vriendelijk ontvangen in het hostel. Vanuit NL zijn wij lid geworden van Hostelling International welke is aangesloten bij YHA hostels in Australië. Het hostel ziet er erg verzorgd uit en er is ook nog van alles te doen, zoals een gameroom en een zwembad op het dakterras. Wat dat betreft is het jammer dat we hier maar 1 middag zijn.

Juist omdat we hier maar een dag zijn en we ook in NL kunnen zwemmen, zijn we het centrum ingegaan. De straatjes zien er in Brisbane erg gezellig uit en het komt hier iets relaxter over dan in Sydney. Uiteindelijk kwamen we uit bij de South Bank Parklands. Dit kun je zien als een groot park in het midden van de stad. Hier waan je je het ene moment in een tropisch regenwoud en vervolgens op het strand. Brisbane kent namelijk zogenoemde ‘Street Beaches’. Midden in de stad is een natuur zwembad aangelegd met daar omheen een klein strandje. Helaas hadden wij geen zwemkleding aan of bij ons, maar hebben we wel even heerlijk met onze voetjes in het water gezeten.

Aan het einde van de middag hebben we nog een wandeling door de stad gemaakt waar weer een aantal mooie gebouwen te vinden waren. Poeh... wat worden wij toch een cultuurproefers in dit land. Nu wordt het echt tijd voor de natuur en de dieren waar Australië om bekend staat en waar wij zo naar uit kijken. Want de eerste kangaroo die wij deze vakantie gezien hebben, lag vanavond op Klaas zijn bord in de vorm van een ‘Kangaroo wrap’. Wij vrezen dat Daan het hier straks nog moeilijk mee gaat krijgen als we de dieren in het echt ook gezien hebben. Al is Klaas van mening dat ze zich niet zo aan moet stellen, want zijn geliefde koeien (met belletje) in de nederlandse weide zijn net zo zielig.

In de avond hebben we tot slot onze plannen gemaakt voor morgen. De bedoeling is om wederom vroeg op te staan om ons campertje op te halen. Dat wordt nog een hele reis door de stad met trein en bus. Tja... we blijven Nederlanders, dus een taxi nemen we pas als het echt nodig is. Met 60 dollar kun je namelijk een hoop andere leuke dingen doen hier. Hoe de dagen er vanaf morgen uit gaan zien is nog onzeker. We weten nog niet precies waar we naar toe gaan en waar we slapen. Maar de dag zal het ons morgen leren. We hebben ook besloten niet gelijk door te jagen naar Australia Zoo, maar eerst rustig te wennen aan ‘camping live’ en bovendien het links rijden in Australië.

Het avontuur kan nu echt beginnen; wij hebben er zin in!!!

• 24 September 2012 - 09:25

Anita:

Heey daan en klaas

Ik dacht dat wij vrouwen altijd erg waren met koffers en kleding
    Maar mannen kunnen het bij deze nog beter

Daan dieren zijn er nou eenmaal om opgegeten te worden
    Je hebt toch zeker wel geproeft???
    klaas smaakte het kangaroe??

Trouwens daan verwacht op de afterparty wel een overheerlijke
    Maxibon natuurlijk whahaha

Vanaf nu heerlijk toeren in jullie campertje en je eigen tijd invullen.

Doe voorzichting met rijden en wel op de juiste weghelft blijven xxxx