Kuranda Village & Rainforest - Reisverslag uit Kuranda, Australië van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu Kuranda Village & Rainforest - Reisverslag uit Kuranda, Australië van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu

Kuranda Village & Rainforest

Blijf op de hoogte en volg Klaas & Danielle

06 Oktober 2012 | Australië, Kuranda

Met de gratis van de Wifi van de camping, kunnen we gewoon het verslag van vandaag plaatsen. Dan zijn we weer helemaal bij.

Omdat we gisteren zijn doorgereden naar Cairns, was onze reis naar Kuranda vanmorgen kort. We waren daar al vroeg en hadden dus ruim de tijd om rustig rond te struinen. Het ritje er naartoe was al fantastisch! Omdat we geen zin hadden in het veel te dure toeristische treintje of de kabelbaan, zijn we voor de laatste keer met Julia op pad gegaan.

Midden in het regenwoud de bergen in is een geasfalteerde weg naar boven af te leggen. Wel met veel bochten steil naar boven en beneden. Maar Klaas was erg in zijn hum en zag de rit meer als één grote racebaan. Een deel van de weg naar boven is namelijk ook gewoon snelweg waar je 100 km per uur mag rijden.

Eenmaal aangekomen zijn we eerst naar de markets geweest; de Original Rainforest Markets en de Heritage Markets in Kuranda Village. De naam zegt het al de Original Rainforest Markets liggen midden in het regenwoud; evenals het dorpje Kuranda zelf. Eerst leek het erop alsof de markt gesloten was. Later bleek dat alleen de voorste kraampjes gesloten waren. De meeste waren wel open. De markt bestaat uit allerlei gekleurde huisjes waar de locals hun kunst en praal verkopen. We hebben allebei nog een scrub geprobeerd van zeekristallen en mineralen. Klaas zag een uitgebreide voetmassage wel zitten, maar dat ging heus niet door...

Op de Heritage markets hebben wij ons kostelijk vermaakt met hoeden passen en wat aandenken voor thuis inslaan. Daan heeft in ieder geval haar boomerangs voor een degelijke prijs op de kop kunnen tikken. Het is wel wennen dat we hier overal de vraagprijs voor moeten betalen. Na het winkelen zijn we een kopje koffie gaan drinken. Klaas een simpele cappuccino en Daan een overheerlijke Iced Espresso.

Omdat we hier ook nog wat van het regenwoud wilden zien, hebben we bij het Information Centre advies gevraagd over een mooie wandeling. Met de camper zijn we een klein stukje verder gereden naar de Barron Falls lookout. Aangrenzend hebben we de jungle walk gelopen dwars door het regenwoud en naar een tweede uitkijkpunt over de waterval. Omdat wij in het droge seizoen zitten, is deze niet zo extreem als in de zomermaanden. Maar wel nog steeds indrukwekkend om te zien.
Overigens was het in het dorp al zachtjes aan het miezeren, maar tijdens onze wandeling kwam de regen af en toe met grote plenzen naar beneden vallen (wat nou het droge seizoen). En dat terwijl het vandaag volgens de voorspellingen zonnig zou worden met zo’n 28 graden.

In de middag zijn we teruggereden naar de camping. De boodschappen hadden we vanmorgen al gedaan op weg naar Kuranda. Omdat we deze vakantie continu op pad zijn, komt er van zwemmen weinig terecht. In Cairns was het droog, maar wel bewolkt. Daan was echter stug eigenwijs en is toch even gaan zwemmen. Het water was lekker, maar toen ze eruit kwam was het toch wel wat fris.

En vanmiddag zat er recht achter onze camper ook nog een ECHTE koala in de boom (de foto bewijst het!!!).

Onze laatste campingavond hebben we afgesloten met een dinertje voor twee á la Masterchef. Met alle creativiteit van dien hebben we maïskolfjes gemaakt in zilverfolie met olijfolie en peterselie. En nee het is niet mislukt! Het was zelfs best wel lekker. Alleen jammer dat je na één kolfje het idee hebt een hele bak zoete popcorn in je maag te hebben.

• 06 Oktober 2012 - 16:07

Mams Den Haag:

wat een heerlijke verhalen van jullie, geniet er elke keer weer van. Wel jammer om afscheid te nemen van Julia en inderdaad het is een knus campertje. Vanmorgen toe ik op mijn fietsje zat in de regen die met bakken uit de lucht viel, moest ik toch even denken aan jullie met veel beter weer als hier. Gaat wel weer opschieten jullie vakantie, maar denk daar nog maar niet aan en geniet van elke dag. Marous ( de Buuf) heeft ook jullie site ontdekt en vind de verhalen en foto's geweldig. Als ze niet te verlegen is, dan zou ze jullie ook een reactie sturen. Jan en ik zijn nu ook de dagen aan het aftellen tot aan onze vakantie, misschien niet zo spectaculair als die van jullie, maar wij maken het samen wel Super speciaal. Heeeeeel veeeeel liefs van ons allemaal. Van de week ga ik zeker nog reageren op jullie verhalen. Janenmam xxxxx