De laatste kilometers naar Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu De laatste kilometers naar Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu

De laatste kilometers naar Cairns

Blijf op de hoogte en volg Klaas & Danielle

05 Oktober 2012 | Australië, Cairns

Gisteravond waren wij stom verbaasd toen ons koelkastje vanaf het ene op het andere moment ineens geen geluid meer maakte. Al 11 dagen horen we niets anders dan zoemen en hummen. Wij dachten eigenlijk dat de koelkast er nu helemaal mee opgehouden was, maar hij was dus gewoon stil. Na 11 dagen werkte dat ding eindelijk! Dat was dus lekker in slaap vallen in een doodstille camper. Klaas was ook zo vertrokken en net toen Daan haar oogleden dichtvielen, begon het weer: brrrrroooooooom. Nou dat waren dus 15 heerlijke minuten in stilte...

Vanmorgen zijn wij weer fris en fruitig opgestaan en tijdens onze ‘morning coffee’ waren wij de definitieve plannen voor vandaag aan het maken. Omdat het reizen en alle activiteiten soms best veel energie vraagt, proberen we zo nu en dan een relax dagje in te bouwen. Wij hadden daarom ook bedacht om in de buurt van Mission Beach een camping uit te zoeken en lekker een dagje bij te komen. We hadden verder geen specifieke dingen die we onderweg wilden zien.

Toen kwamen we op het idee dat we ook alvast iets verder door konden rijden naar Cairns en de laatste twee dagen daar in de buurt uit te rusten voordat wij zondag onze camper in moeten leveren. We willen ook nog graag naar het plaatsje Kuranda wat vlakbij Cairns ligt, dus dat zou mooi uitkomen.

Zo gezegd, zo gedaan. We zijn in een paar uurtjes naar Cairns gereden. Het landschap op de route naar Cairns was uitzonderlijk mooi om te zien en niet te vergelijken met de route tot nu toe. Bij de camping kwamen we er nog eens achter dat wij via Camperman blijkbaar korting krijgen bij Top Toeristparken in Australië. Toch makkelijk dat wij dat pas bij onze laatste camping ontdekt hebben. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

Ook hebben wij vanmiddag alvast onze toertjes geboekt voor de komende week. We blijven tot woensdag in Cairns, maar slapen vanaf zondag in een hostel. Het worden aardig wat drukke dagen, want zowel maandag als dinsdag gaan we op pad. Maandag staat Cape Tribulation op het programma en dinsdag gaan we naar snorkelen en duiken op het Great Barrier Reef. Volgens de berichten is dinsdag de zee erg kalm. Dus ‘fingers crossed’ voor een zeeziekloze dag voor Daan. En natuurlijk ook veel fijner om niet telkens een sloot zout water in onze snorkels te krijgen.

Vanmiddag hebben we rustig voor ons campertje zitten hangen en relaxen. Op deze camping hebben we overigens gratis Wifi die nog goed werkt ook. Dat zullen enkele van jullie waarschijnlijk wel gemerkt hebben aan het hoge whats app gehalte :).Deze rustige dag levert verder geen enorm lang verhaal op, dus we houden het hierbij. Morgen gaan we weer op pad, dus dan zal er ongetwijfeld meer volgen.

Vandaag gaat overigens in enkele delen van Australië de zomertijd in. In de staat Queensland waar wij nu nog zitten, blijikt dit echter niet te gelden. Dus wij blijven gewoon 8 uur vooruit lopen op jullie. Vanaf woensdag gaat dat weer iets veranderen, maar dat laten we dan nog even weten.

Bij het plaatsen van het verslag kwamen we er tot slot achter dat we niet heel veel foto’s gemaakt hebben vandaag. Voor de vorm en de kleur plaatsen we daarom twee omgevingfoto’s van onze laatste kilometers.