Afscheid van Julia - Reisverslag uit Cairns, Australië van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu Afscheid van Julia - Reisverslag uit Cairns, Australië van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu

Afscheid van Julia

Blijf op de hoogte en volg Klaas & Danielle

07 Oktober 2012 | Australië, Cairns

Omdat we gisteren nergens op internet konden komen, plaatsen we vandaag twee verslagen tegelijk. Hierbij 1/2.

Het is een beetje gewoonte geworden om eens in de zoveel dagen een groet te doen aan iedereen die meeleest. Dus ook weer bij deze. En Dion; slimme harry. Wij maar schrijven en schrijven hier en jij je vervolgens afvragen waarom we niets plaatsen. Grapje natuurlijk. Leuk dat jullie ook meelezen! Het scheelt dat we jullie nog twee weken kunnen vervelen met onze verhalen :).

Vanmorgen moest het er dan toch van komen en werd het tijd om ons campertje weer in te leveren. Na ruim 2000 kilometers en al het glaswerk en porseleinen servies nog heel (je snapt niet waarom ze geen plastic meegeven, maar er was zelfs geen cm braakschade te bekennen). Eerst was het nog tijd voor de grote opruiming! De afgelopen twee weken hebben we alle hoeken en gaten gevuld om spullen op te bergen. In zo’n 1,5 uur waren de koffers weer gepakt en was de camper leeg en ‘reasonable clean’. En er bleek nog een bank in te zitten ook :).

We zijn eerst naar het hostel gereden om onze koffers te droppen. Het hostel lag vlak bij de camping, dus dat was een makkie. Daarna zijn we op zoek gegaan naar een car wash, want van te voren was ons gevraagd de auto gewassen weer terug te brengen. Nou dit was nog een hele zoektocht. Na zo’n drie rondjes Cairns kwamen we uiteindelijk uit bij een bezinepomp terecht om de weg te vragen. Klaas had de vraag nog niet gesteld of de vriendelijke meneer van de pomp overhandigde ons al een routebeschrijving. Blijkbaar zijn wij niet de enige onnozele toeristen die hier geen car wash kunnen vinden.

En toen brak het moment aan voor drie dozen tissues en duizend tranen. De sleutel hebben we in de brievenbus gegooid, omdat het depot op zondag gesloten is. En daar stonden we dan; geen vervoer en weer afhankelijk van onze gezonde Hollandse benen. Met de bus stonden we binnen een kwartier in het centrum van Cairns. Het was inmiddels al middag en we konden gelijk onze kamer in. Omdat een kamer met eigen badkamer maar een paar dollar duurder is, hebben we onszelf deze luxe gegund. Na twee weken camping life is het wel even lekker om alles bij de hand te hebben.

We hebben twee geweldige weken achter de rug en kijken dan ook terug op meerdere hoogtepunten van deze reis. Voor twee mensen die voorheen niet van kamperen hielden, zijn we geheel omgeslagen. Nu is het tijd om weer door te gaan naar het volgende avontuur. En we hebben nog twee weken met geweldige vooruitzichten in het verschiet.
Omdat de temperatuur vanmiddag flink op is gelopen, hebben we gretig gebruik gemaakt van het zwembad bij het hostel. Even afkoelen tijdens het wachten op de wasmachine en de droger. Want we hadden dringend behoefte aan schone kleren en handdoeken.

Aan het begin van de avond zijn we naar de Esplanade gelopen. Aan de oostkust hebben we al een paar lagoons gezien, maar in de avond met alle verlichting was het ook hier weer een mooi plaatje. Vanavond zijn we voor het eerst echt uit eten geweest in Australië. En wat doen Klaas en Daan als ze in Australië uit eten gaan? Dan belanden ze in een Turks restaurant (de biefstuk was lekker :)). We hebben er wel een Australisch biertje bij genomen, want dat hadden we deze vakantie nog niet gedaan.

Na het eten zijn we nog naar de night markets geweest. Dit was een beetje vergelijkbaar met de paddy markets in Sydney; alleen dan nog een stukje druker. Met een half uurtje stonden we weer buiten, maar wel weer met wat souveniertjes erbij.

Morgen gaat weer vroeg het wekkertje, want we worden rond 07.00 uur opgehaald voor onze trip naar Cape Tribulation. Hiervoor zal Klaas zich mentaal voorbereiden, want deze tour bevat o.a. een boottocht tussen de crocs. Dus hopelijk kunnen we er morgen weer een spannend verhaal van maken ;).

• 08 Oktober 2012 - 15:07

Suus:

Wat leuk om te zien dat jullie in het YHA zitten. Leuk is het daar he! Ik weet niet meer welke dag het was maar wij adviseren ook de 5 dollar Pizza night in de YHA :)