Cape Tribulation - Reisverslag uit Daintree, Australië van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu Cape Tribulation - Reisverslag uit Daintree, Australië van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu

Cape Tribulation

Blijf op de hoogte en volg Klaas & Danielle

08 Oktober 2012 | Australië, Daintree

Daar stonden we dan om 07.00 uur voor het hostel om opgepikt te worden door Jungle Tours voor een ‘Go Wild Tour’ naar Cape Tribulation. Voor het eerst deze vakantie waren we vanmorgen allebei nog vrij moe bij het opstaan. Je zou verwachten dat een ‘echt bed’ heerlijk slaapt, maar blijkbaar was het juist weer wennen. We hebben gewoon te lekker geslapen in ons campertje de afgelopen twee weken.

Als een van de eerste dingen kregen we in de bus een formulier welke we moesten ondertekenen. Dit formulier hield eigenlijk in dat Jungle Tours niet aansprakelijk is voor schade tijdens de tour o.i.d. Volgens Klaas ging het om het tekenen van ons ‘vonnis’ voor vandaag als het mis zou gaan met de krokodillen :). Daan was nog zo slim om met de verkeerde naam te tekenen. Sorry Rietjuhn, Daan zal zichzelf voortaan gewoon de goede naam gebruiken.

Onze eerste stop vandaag was bij de Wildlife Habitat. Hier kregen we eerst een korte presentatie over koala’s. Daarna hadden we de mogelijkheid een koala vast te houden en op de foto te gaan. Natuurlijk niet zonder kosten, maar Daan kon het deze keer niet aan haar voorbij laten gaan. De koala was echt super zacht, maar rook wel een beetje vreemd. De geur van ecalyptus bladeren was aardig sterk. Klaas kon nog op de foto met een kleine krokodil, maar durfde het niet zo goed aan.

Na deze presentatie hadden we nog ruim een uur de tijd om in het Wilfdlife Habitat rond te lopen. We hebben weer veel van onze Australische vrienden gezien vanmorgen, waaronder wallaby’s, kangaroo’s, de befaamde Cassowary en zelfs de tree kangaroo (ja mensen deze bestaat echt!). Deze keer hebben we gelijk bij de ingang een zakje roofood gekocht, want we mochten wederom het ontbijt van onze grote vrienden verzorgen. Daan werd nog gebeten door een grote eend, welke het voer voor de kangaroo’s probeerde af te pakken. De kleine skippy was het er niet helemaal mee eens en er ontstond een kleine ruzie tussen de twee.

Na dit uitstapje zijn we met de bus doorgereden richting de omgeving van Cape Tribulation & de Daintree Rainforest. Eerst hebben we hier een boottochtje gemaakt over de Daintree River op zoek naar krokodillen. Door de warmte hield de master croc Scareface zich verborgen in het water. Wel hebben we drie baby krokodillen langs de oever gezien, een puberende Schnappie en een paar mooie vogels.

Voor de lunch zijn we nog gestopt bij de Alexandra Range Lookout. Dit was echt weer zo’n Japanner moment om foto’s te maken, maar wel één van de mooiste die we deze vakantie hebben gezien. Vanaf dit punt keken we uit over delen van het regenwoud, het strand en de zee (waar het koraalrif ligt). Ook werd ons het eiland aangewezen waar Steve Irwin is overleden. Na deze lookout reden we door voor onze picknick lunch. En oh wat kwamen wij er achter dat we verwend zijn na de vorige tours, want deze lunch leek ineens erg karig. We konden een broodje smeren met wat sla en dat was het wel zo’n beetje. Tja wij Hollanders moeten ook altijd wat te klagen hebben.

De middag stond in het teken van het regenwoud en het strand. Eerst hebben we een wandeling gemaakt over een boardwalk door het regenwoud. Het tropische regenwoud van Daintree schijnt (één van) de oudste ter wereld te zijn. Door onze tourguide werd het één en ander verteld over de planten die hier groeien en de beestjes die hier wonen. Met name hebben we veel insecten gezien.

Na deze boardwalk zijn wij ten slotte doorgereden naar het strand van Cape Tribulation. Het bijzondere hieraan is dat je vanuit het regenwoud het strand oploopt. En volgens de lonely planet is dit de plek waar twee world heritage gebieden samen komen: ‘where the rainforest meets the reef’. Wij vonden het i.i.g. een super mooi plekje. Hier hebben we nog even kunnen uitrusten voordat we terug zijn gereden naar Cairns.

De terugreis zou 2,5 uur in beslagen nemen en dat is nog aardig wat na zo’n lange dag. Onderweg kreeg onze bus helaas technische problemen en moesten wij overstappen in een andere bus. Uiteindelijk hebben we er zo’n 4 uur over gedaan om weer bij ons hostel te komen, dus waren we vanavond behoorlijk opgebrand. We hebben nog even snel een stokbroodje met Tzatziki gegeten tijdens het typen van het verslag. En dan... morgen weer een nieuwe dag, want opnieuw worden we rond 07.00 uur opgehaald voor een tochtje naar het Great Barrier Reef. Wij zijn erg benieuwd, want het snorkelen in de Whitsundays vonden we echt geweldig. We hebben er zin in dus!

• 08 Oktober 2012 - 15:22

Suus:

Wat een mooie dag weer! Ik moet er wel om lachen, wij dachten bij de lunch precies hetzelfde. En kregen jullie bij het hutje bij de lunch ook maar 1 koekje bij de koffie? Bij ons waren zelfs mensen die op hun kop kregen als ze er toch nog eentje pakte 

Heel veel plezier morgen, wordt vast een geweldige dag. Tenminste, voor mij was het duiken/snorkelen absoluut een hoogtepunt!

• 08 Oktober 2012 - 16:45

Dionne:

Ik dacht dat uit eten alleen verkeerd liep met mij erbij... ;-)

• 08 Oktober 2012 - 17:18

Pep En Moeders Bennekom:

hallo daar met zn twee

zo te lezen gaat het uitstekend daar maar het einde is in zicht jammer voor jullie
    maar wij vinden het wel genoeg zo het is veel te stil hier hahahaha
    het is net of we niet compleet zijn zielig he ? neem het er nog maar goed van
    en onder tussen ben ik nog bezig met de film heb je al op facebook gekeken heb een heel mooi eind
    nou hhet is 5 uur hier dus ik moet naar de etens pot veelllll plezier nog en groetjes uit bennekom
    weet je wel dat ligt in nederland dag dag

• 09 Oktober 2012 - 13:54

Janenmams:

Hai,hai lieve schatten,

Met veel moeite kon ik op jullie site komen, daar zoals jullie al weten de computer bijna overleden is en rijp voor het bejaardentehuis. Ik ga het maar niet hebben over dat het einde van jullie reis in zicht is, want dat wil je toch echt niet horen. Sta daar maar niet bij stol en geniet van elke moment. Sat kan niemand jullie meer afpakken. Morgen ga ik nog even reageren, want daarna zijn wij even oetjeplee en gaan genieten van een paar dagen Brabant. Ben benieuwd naar de duikverhalen, lijkt mij niks, maar ik ben ook niet zo'n waterrat.

Bye, bye lieverds. xxxxx uit Den Haag en Numansdorp

• 09 Oktober 2012 - 18:55

Rietjuhn:

Klaasjuhn!! Daantjuhn!

Op de een of andere manier lukt het niet vanaf mijn telefoon. Had al een paar berichtjes achtergelaten maar ze komen niet aan. Nu mag ik even op de computer van de chef om een berichtje te maken :)

Ik heb twee minuten gekregen dus ik hou het kort.

Je gaat me toch niet vertellen dat je dat vonnis ook daadwerkelijk getekend hebt he? En dan nog met de verkeerde naam ook Daantjuhn, verdient weer geen schoonheidsprijs. Maar goed, je draagt die naam pas een paar weken dus het is je vergeven.

Zoals moeders al zei: het is wel klaar zo. Ma en ik staan morgenvroeg om 8 uur op schiphol, met de vibo-tuftuf om jullie op te pikken. Wij gaan ervanuit dat jullie er staan (met bondi-beach hunks). Zo niet, staan we er donderdag weer :) Oh... een leuke rancher of sheriff mag ook.

Blijft ontzettend leuk om jullie verhalen en avonturen vanaf dit koude landje te volgen. En Daantjuhn, wat betreft het praten tegen eenden: geeft helemaal niks hoor. Een goed gesprek van tweevoeter tot tweevoeter is nooit weg (kwak). Had ie nog nieuws?

Je had gewoon met die croc op de foto moeten gaan klaas. Had er graag een picture van gezien. Maar ik kan me voorstellen dat dat iets teveel van het goede was, voor een bennekumse tractordriver. Dus, geeft niks Klaasjuhn.

Ik mis vooral RIETJUHN RIETJUHN. Nu heb ik ma al opgeleid tot reserve-daan, maar het wil nog niet zo. Als ik zeg: MOEDERTJUHN!! Zegt zij: ja?
    Ik heb al gezegd dat dat niet correct is en dat ik ook de nodige enthousiasme mis. Boeit haar niks, dies druk met de film. Het zij zo....

Ik hoop (en ga er vanuit) dat jullie vrolijk verder genieten daar. Wij missen jullie hier stiekum wel een beetje (valt niet op he?). Maar das helemaal niet erg, we overleven het wel.

Als jullie ooit terugkomen, neem dan wat van die zonnestralen mee, daar hebben we hier nogal behoefte aan. Het vriest hier gewoon af en toe, ik moest zelfs weer ijs krabben voor ik met de kart op pad kon. SUCKS.

Heeel veel plezier daar met zijn tweetjes en geniet met volle teugen van alles. Wij genieten hier ook van Kobus en Sjanie en stoffel en steffie. Iets ander slag dieren, maar ook best lief hoor.

Nou brothah & sistah.... TILL WE MEET AGAIN :)