The Big Ben, Smokers Paradise en Border Security - Reisverslag uit Sydney, Australië van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu The Big Ben, Smokers Paradise en Border Security - Reisverslag uit Sydney, Australië van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu

The Big Ben, Smokers Paradise en Border Security

Blijf op de hoogte en volg Klaas & Danielle

18 September 2012 | Australië, Sydney

Zondagmiddag op Schiphol begon de vakantie pas echt. Na wat ‘mind your steppen’ op de lange band hebben we afscheid genomen van Riet. Overigens zijn we thuis nog uitgezwaaid door een heel commitee van familie en onze buurtjes.

Vanaf Schiphol zijn wij eerst met een korte vlucht naar Londen gevolgen voor de eerste overstap (helaas was er voldoende ruimte in de Economy Class). Bij de landing in Londen hadden wij nog een prachtig uitzicht op een verlichte stad. Als twee gekke Bennekomers vermaakten wij ons prima met een zoektocht naar de Big Ben. Helaas werd deze niet door ons geïdentificeerd. Wel wisten we het reuzerad te onderscheiden waar Bart en Dion het vorig jaar over hadden.

Na een overstaptijd van een kleine twee uur, werd Klaas zijn droom werkelijkheid. Niet alleen vlogen we met de Airbus A380, maar in het vliegtuig lagen er ook dekentjes klaar om een lekker dutje te kunnen doen. Uiteindelijk kwam het er op neer dat we allebei het grootste gedeelte tot Singapore hebben geslapen. Echt last van het niet roken hadden we dan ook niet. Maar eenmaal aangekomen op Singapore en na het horen dat we ook een uur vrijheid hadden, sprinten wij razendsnel het vliegtuig uit.

Uiteindelijk resteerde alleen nog de vlucht naar Sydney. Daan dacht heel wijs een berekening erop los te laten qua tijdsverschil waardoor er in onze ogen nog zo’n 5,5 uur overbleef. Maar wat bleek nou... Daan was uitgegaan van een tijdsverschil van 10 uur wat alleen van toepassing is in de zomertijd. Dus bleek dat er nog 7,5 uur vliegen nodig was om in Sydney aan te komen.

Na een tweede maaltijd en ontbijt verzorgd door Quantas kwamen wij dan uiteindelijk aan in Sydney. In het vliegtuig hadden wij al een formulier in moeten vullen met wat we in willen voeren. En tja op je honeymoon wil je natuurlijk voorkomen dat je weer terug wordt gezet op het vliegtuig, dus zijn wij heel braaf geweest. Onze braafheid werd beloond met een nadere ondervraging op het vliegveld. Maar de 10 extra sigaretten en 10 gram te veel aan shag, mochten we toch in de koffer houden. En ook Klaas zijn koffie was geen probleem. Dus een spraakmakende scene op TV zal het niet opleveren.

Na aankomst hebben wij natuurlijk eerst een sigaret opgestoken, de familie gebeld, nog een sigaret opgestoken en een bakkie koffie gedronken. Op het gemak hebben wij de trein opgezocht die ons naar het centrum van Sydney bracht. We konden pas om 14.00 uur op de kamer terecht en het was pas 08.30 uur. Dus zijn wij gelijk het centrum in gegaan.

Terwijl het vanmorgen nog nat was van een regenbui, begon de zon al vroeg te schijnen. Uiteindelijk was het met zo’n 22 graden een heerlijke dag. Na een wandeling door Hyde Park vlakbij ons hotel en een ontbijtje op een terrasje kwamen wij uit in de haven van Sydney. De Harbour Bridge en het Opera House waren prachtig mooi om te zien. De zon deed daar nog een schepje bovenop waardoor het sfeertje direct al geweldig was!

Later die dag hebben wij het Visitors Centre opgezocht om wat informatie te verzamelen. En op aanraden van een van de medewerkers hebben wij een wandeling gemaakt over de Harbour Bridge. De kleine selectie foto’s bewijzen in ieder geval dat wij ons vandaag als prima Japannertjes gedragen hebben.

Nu is het hier einde van de middag en raakt de pap toch echt op. We proberen bewust zo lang mogelijk wakker te blijven om zo snel mogelijk in een nieuw ritme te komen. Maar we betwijfelen of we het nog meemaken als de klok 20.00 uur slaat vanavond. Zometeen gaan we nog een hapje eten en dan is het mooi geweest voor vandaag. Voor morgen zijn er nog geen concrete plannen, maar er is nog zo ontzettend veel te doen hier dat we ook niet weten waar te beginnen. Het weer voor donderdag en vrijdag lijkt veel goeds te beloven. Met zo’n 26 graden zijn wij vooralsnog van plan Bondi Beach onveilig te gaan maken.

• 18 September 2012 - 10:48

Rietjuhn:

Klaasjuhn! Daantjuhn!

Klinkt allemaal even geweldig. Vanavond lekker op tijd je mandje in en dan volop verder genieten van de prachtige reis.

Intussen wacht ik rustig af wat een dagje Bondi Beach gaat opleveren voor mij :) (x4)

Heel veel plezier samen!!

xx

• 18 September 2012 - 13:50

Bep En Jaap:

Hallo vakantiegangers, wat leuk jullie zo te volgen. Geniet van alles om jullie heen, maar vooral van elkaar! Groetjes

• 18 September 2012 - 15:26

Karin:

hey broertje en schoonzus,

fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    geniet er lekker van!!

groetjes uut renswoe

• 18 September 2012 - 15:41

VADER EN MOEDER:

HALLO KLAAS EN DAAN

HET IS NU AL LAAT BIJ JULLIE GELOOF IK MAAR VOOR NU LEKKER SLAPEN

EN MORGEN MET VOLLE TEUGE ER TEGENAAN EN DENK ER OM KLAAS HE KIJKEN DOE JE MET JE OGEN EN HANDJES OP DE RUG HAHAHAH

TOT MORGEN DAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 18 September 2012 - 22:09

Pep:

goeie morgen kids lekker geslapen?
    veel plezier vandaag wij gaan naar bed dus welterusten