Ontwaken in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu Ontwaken in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu

Ontwaken in Sydney!

Blijf op de hoogte en volg Klaas & Danielle

19 September 2012 | Australië, Sydney

Allereerst bedankt voor alle lieve en leuke berichten uit Nederland. Wij vinden het super leuk dat jullie toch een beetje met ons meereizen op deze manier. En paps en mams Bennekom, Klaas gebruikt zijn ogen netjes. Ze puilen er nog net niet uit :).

Na een mooie, maar bijzonder vermoeiende dag lagen wij gisteren vroeg op ons bedje. Gisteravond vroeg hebben wij nog een burger gehaald bij de Mac Donalds en zijn daarna terug gegaan naar het hotel. Na ruim 48 uur weer in (Klaas nog aangekleed op...) bed, zijn wij rond 19.00 uur als een blok in slaap gevallen.

En dan word je wakker als pas getrouwd stel op je huwelijksreis... in twee aparte bedden. Lekker knus die twin kamers hier :). We waren in ieder geval goed uitgerust na zo’n 10 uur geslapen te hebben. We zijn vannacht nog twee keer wakker geweest. De eerste keer omdat Klaas zijn telefoon ging (nummer onbekend, dus sorry niet interessant genoeg om onze nachtrust te verstoren) en om 04.00 uur vanmorgen. Het zal wellicht de jetlag zijn, maar inmiddels zijn we weer vol energie (nou ja jullie kennen Klaas zijn definitie van energierijk wel).

De dag begon vandaag weer met een strak blauwe lucht én een kopje Douwe Egberts koffie uit ons eigen reisapparaatje. Na de koffie en een broodje zijn we om 09.00 uur alweer op pad gegaan. Vanmorgen stonden de Royal Botanic Gardens op het programma. Het weer was hier perfect voor: 23 graden, zon met later een paar wolkjes. Hier hebben wij ons de hele ochtend vermaakt door rond te banjeren door de prachtige tuinen. En wat een relaxte mentaliteit: bij binnenkomst wordt op het bord aangegeven ‘please walk on the grass, hug the trees, picnic on the grass and talk to the birds). Een beetje gek... Daar houden wij wel van!

Het mooie is dat wij voor onze reis al veel reisverslagen hebben gelezen van mensen die in Australië zijn geweest. Daan was al helemaal in haar element, omdat ze gelezen had kakatoes aan te kunnen treffen in de Gardens. Dus wij op zoek naar onze Kobus de Kaketoe. In ruim 3 uur hebben wij van alles gezien (en vooral ook gehoord) : eenden, een Australische vogel met een lange snavel (sorry naam vergeten) en zelfs een paar kleine pagagaai achtigen, maar er was geen enkele kakatoe te bekennen. Uiteindelijk hebben wij begin van de middag de moed opgegeven, want we kregen aardig zere voeten. Na een prachtig uitzicht op de Harbour Bridge en de Opera House (en nog één poging een kakatoe tegen te komen) waren wij toe aan een relax uurtje.

Uiteraard kon dit niet lang duren voordat wij uit zouden komen bij de Starbucks. Omdat het warm was, werd het een Frappucino (als ik dat goed schrijf) en vonden wij daarmee ook een plek voor een goede Wifi-verbinding. Want bij een kopje koffie was een half uur gratis internet inbegrepen. We hebben wat kleine dingen opgezocht en waren van plan te zien welke koers onze bank gebruikt als wij hier pinnen. Want wij zouden natuurlijk geen Hollanders zijn zonder uit te vinden wat de goedkoopste manier is. Maar wat blijkt nu: werkt onze random reader van de bank niet! Al jaren internetbankieren wij zonder problemen en als wij duizenden km’s verderop zitten en de bloemetjes buiten zetten, werkt ‘ie niet. Daarom heeft Klaas ’s middags maar even de bank gebeld... Het kwam er op neer dat de we het zelf uit mogen zoeken, want de batterij is waarschijnlijk leeg. Dus lang leve de creditcard!

Na ons onderonsje met de bank zijn wij richting Kings Cross gelopen; een soort buitenwijk van Sydney. Het enige wat hier te zien was, was een groot Coca Cola bord a la New York. De omgeving was echter nogal trashy met op elke hoek van de straat een striptent. Omdat er verder niet veel te beleven was zijn we rustig terug gelopen naar het hotel. Vervolgens hebben we een hapje eten gehaald bij de Supermarkt (Woolworths). Na 2 dagen zijn we er wel achter hoe duur dit land is, dus elke dag uit eten gaan zoals in Turkije willen wij onze portomonee niet aan doen. Tja we zijn normaal ook de Lidl gewend. Maar voor een stuk minder geld hebben we een gebraden kip met super lekkere gebakken aardappeltjes en een Griekse salade gegeten.

Zometeen halen we nog een bakkie bij de Starbucks en gaan we dit verslag plaatsen. Morgen gaan we waarschijnlijk naar de Blue Mountains, maar voor de zekerheid checken we de weersberichten nog even. Want we hopen ook nog op een Bondi Beach dag, maar vooralsnog gaat het in Sydney morgen en vrijdag regenen. Met de Blue Mountains op de planning zullen we het wederom niet te laat maken vanavond, want we moeten voor morgen zelfs de wekker zetten.

Voor de liefhebbers, hebben wij weer een paar foto’s toegevoegd. De eindpresentatie komt natuurlijk tijdens de after party als we terug zijn, maar vooralsnog alvast een voorproefje :).

Groetjes van ons!

• 19 September 2012 - 13:41

Sander En Suus:

Hoi Klaas en Daan,

Erg leuk om jullie verslag te lezen. Het meeste is zo herkenbaar!
    Wel jammer dat jullie geen kaketoes hebben gezien. Maar er komen vast nog genoeg andere gaven dieren voorbij tijdens de rest van jullie reis.
    Heel veel plezier nog!

Groetjes,

Sander en Suus
    (van de waarbenjij.nu :) )

• 19 September 2012 - 14:10

Sabine:

Wat een mooie foto's!! Vooral die van de vogel met de lange snavel, volgens google is het de Sacred Ibis.
    Jullie zijn al aardig aan het genieten, lekker hoor! Ga vooral zo door en ik kijk weer uit naar het volgende verslag. XX

• 19 September 2012 - 18:46

Anita:

Hheeyy lievie's

wat leuk om jullie avonturen te kunnen lezen.

jullie zijn volop aan het genieten en zo hoort het ook

tot het volgende verslag

xxxx

ps kan geen foto toevoegen anders had ik er wel een paar opgezet van de kakketoe uit sydney hihihihi

• 20 September 2012 - 06:30

Ivonne:

Hi lieverds, wat heerlijk om te kunnen lezen, waar jullie uithangen. Zo te horen hebben jullie het best naar je zin en genieten samen van de honeymoon. Het is hier nu pas 06.30 in de morgen en moet zo aan het werk, maar wilde nog even iets van me laten horen. Liefs Mam