Aan de verkeerde kehnt... - Reisverslag uit Beerwah, Australië van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu Aan de verkeerde kehnt... - Reisverslag uit Beerwah, Australië van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu

Aan de verkeerde kehnt...

Blijf op de hoogte en volg Klaas & Danielle

24 September 2012 | Australië, Beerwah

Omdat onze internet mogelijkheden de afgelopen dagen erg gering waren, plaatsen we meerdere verslagen tegelijk. Dit is het verslag van maandag 24 september; de dag waarop we ons campertje hebben opgehaald.

Om 07.00 uur vanmorgen waren wij al op pad om in één van de buitenwijken van Brisbane ons campertje op te halen. Bepakt en bezakt en met het reisadvies van het hostel liepen wij weer terug richting het station. Onderweg had Daan nog zo’n 10 keer ruzie met haar koffer die niet mee wou werken. Nu wordt wel duidelijk dat een koffer best onhandig is hier in Australië. De trein was een paar minuutjes te laat, maar dat liep verder gesmeerd. Op het volgende station aangekomen was het de bedoeling over te stappen op een bus. Helaas hadden wij deze net gemist. Op zich geen probleem, maar toen bleek dat deze bus de komende 6 uur helemaal niet meer zou rijden. Uiteindelijk zijn wij een op andere trein gestapt en via dat station op de bus gestapt die we moesten hebben. De perronmedewerker van het station heeft ons daarbij super goed geholpen. Hij liep zelfs mee naar de bus om de chauffeur te vragen bij de juiste halte te stoppen voor ons.

Bij het ophalen van de camper zijn we nog even druk geweest met de papierenhandel en het nalopen van de camper en de inventaris. Eenmaal alles ingeruimd (lees: in de camper gegooid) zijn wij op pad gegaan richting Beerwah – de Sunshine Coast. Morgen zijn wij namelijk van plan om vroeg naar de Australia Zoo te gaan, dus wilden we alvast een camping in de buurt zoeken. En toen begon de pret. Voor het eerst links rijden was echt even wennen, maar Klaas pakte het al snel op. Nog even onwennig en natuurlijk met het gebruik van zijn welbekende uitdrukking: “aan de verkeerde keeehnt”.

In eerste instantie hebben we een Visitors Centre opgezocht (Suus en Sander bedankt; die ‘I’s zijn echt makkelijk te vinden). Deze centra’s zitten vaak vlak langs de weg en geven informatie over eigenlijk alles wat zich in de regio bevindt. Omdat we nog niet echt in de buurt waren van onze eindbestemming die dag, verwees de dame ons door naar een vestiging verder. Ze gaf wel aan dat we in een lastige periode zitten, omdat de komende twee weken schoolvakanties gaande zijn in Australië. Het was dus nog even spannend hoe dit zou lopen. Maar bij de volgende ‘I’ werden we perfect geholpen en bleek er geen enkel probleem te zijn. Er werd voor ons alvast naar de camping gebeld en er werd aangegeven dat er genoeg plaats was.

Op aanraden van de dame van de ‘I’ zijn we nog een stukje teruggereden naar de Glass House Mountains. Ook hier troffen we weer een prachtig stuk natuurgebied aan. En werd ons verteld dat we hier wel eens wilde kangaroo’s tegen konden komen. We hebben hier een korte wandeling gemaakt, waarbij Daan gretig op zoek was naar haar skippy’s. Helaas liet skippy zich ook vandaag niet zien. Wel zagen we een laguaan van zo’n halve meter in de bossen liggen. Erg gaaf om te zien, dus ons kleine uitstapje was weer de moeite waard!

Vervolgens zijn we doorgereden naar de supermarkt (de Woollies) en hebben daar ons eten voor vanavond en morgenochtend ingeslagen. Ook hebben we wat basis dingen gekocht zoals was- en schoonmaakmiddelen. Want de koelkast in het campertje rook niet erg fris toen wij deze voor het eerst open deden. Na de boodschappen zijn wij doorgereden naar de camping. Deze ligt afgelegen van het centrum midden tussen de aardbeienplantages. Klaas en Daan zijn dus beland in de middle of nowewere :). En eigenlijk vinden we dat super gaaf. Want het is een nauwelijks toeristische camping op de ‘Ying Yangs’ na die hier als gastarbeiders op de plantages werken. En de eigenaar is echt een toffe kerel. We mochten zelf een plekje op de camping uitzoeken en hebben nog even een praatje met hem gemaakt. Later kwam de eigenaar aanlopen met 3 bakjes verse aardbeien. Wij kunnen wel prima vertoeven zo in dit land met deze Ozzy mentaliteit!

Vanavond hebben wij ons verder geïnstalleerd in ons nieuwe onderkomen voor de komede twee weken. We zitten gezellig met z’n tweetjes op een kluitje, maar dat mag wel tijdens onze honeymoon. Omdat de koelkast wat minder fris rook hebben wij deze nog even een wasbeurtje gegeven. Daarbij hoorde ook het klem zitten tussen het bed en het keukentje (zelfs voor Daan erg krap) en hoofden stoten. Maar als dan ’s avonds na een regen- en onweersbuitje een regenboog verschijnt en we samen buiten zitten op onze camping stoeltjes worden we helemaal happy van het moment. Na twee pittige dagen van reizen, verkassen en wennen zijn wij moe, maar voldaan. Wat een heerlijk gevoel dat alles wat we nodig hebben zich in ons campertje bevindt en we de vrijheid hebben om te gaan en staan waar we willen. Dit worden twee heerlijke weken!

Morgen staat de Australia Zoo van Steve Irwin op het programma (ons huwelijkscadeau van zus Riet). We beloven er een uitgebreid verslag van te maken ;).