Airlie Beach; we’ve made it! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu Airlie Beach; we’ve made it! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu

Airlie Beach; we’ve made it!

Blijf op de hoogte en volg Klaas & Danielle

30 September 2012 | Australië, Airlie Beach

Vanmorgen zijn we wederom vroeg op pad gegaan om zoveel mogelijk kilometers te kunnen maken. Wij waren al voorbereid op nog een tiental road works, maar niets bleek minder waar. Waarschijnlijk kent ook Australië op zondag rustdag, want de rit ging vandaag vlot. Wij hadden verwacht een overnachting in Mackay te maken, maar daar kwamen we al rond het middaguur aan. We hebben toen bij de Hungry Jacks wat foto’s geplaatst (de rest volgt nog) een broodje gegeten, de tank van Julia gevuld (zuiplap) en zijn weer verder gereden.

Om 3 uur kwamen we aan in Airlie Beach waar we op zoek zijn gegaan naar een camping. Na een wat loesje camping in Rockhampton, had Klaas een Big-4 camping uitgezocht in onze campinggids. Dat is een keten van luxe campings, welke in dit plaatsje ook nog eens erg goedkoop is. Hij wou dus op luxe voor weinig. Helaas ging dit niet lukken. ‘The gate to paradise’ was closed, want er waren geen plaatsen meer beschikbaar. Uiteindelijk hebben we een andere prima camping gevonden.

De komende 3 nachten blijven we in Airlie Beach. Morgen gaan we een relax dagje houden aan de lagoon in Airlie met het uitzicht op enkele kleine eilanden van de Whitsundays. En dan komt dinsdag eindelijk de vervulling van Daan haar wens. Dat waar ze haar collega Janneke al het hele jaar gek mee maakt: een zeiltocht langs de whitsunday islands en naar whitehaven beach (zoek de plaatjes maar eens op op het internet).

De weersvoorspellingen zijn alweer aan het bijstellen. Toen we hier aankwamen was het droog en warm met een zonnetje die af en toe achter een dik pak wolken verdwijnt. Regendruppels spatten hier af en toe maar even en tussen de wolken ontstaat een prachtig lichtinval. We hebben dus nog steeds niets te klagen. Dat doen we dus ook niet en we genieten 100% van alles hier in dit land. Zelfs als Daan voor de 50e keer haar hoofd stoot in de kleine camper, de soms wat trashy campings en de road works. Het is voor ons een onvergetelijke ervaring!

• 30 September 2012 - 19:49

Karin:

mooie foto,s hoor!!!! geniet van je zeiltochtje Daan en Kj ook hahaa

groetjes van ons allen