Relaxen @ The Arlie Beach Lagoon - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu Relaxen @ The Arlie Beach Lagoon - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu

Relaxen @ The Arlie Beach Lagoon

Blijf op de hoogte en volg Klaas & Danielle

01 Oktober 2012 | Australië, Airlie Beach

De dag zijn we vandaag rustig begonnen. Voor de camper met een boekje en een kopje koffie. Daarna hebben we wat van onze ‘must dones’ verricht, zoals de boodschappjes en ons tourtje voor morgen boeken. De rest van vandaag stond in het teken van ontspanning tussen de palbomen aan het water. Daar waren we wel even aan toe.

Om een uur of tien zijn wij richting het centrum van Airlie Beach gelopen. Dit bleek nog wel een aardig stukje met de zon in de nek. Een route van bijna 3 km langs de haven ‘Abel Point Marina’ naar de Airlie Beach Lagoon. De wandeling was wel echt de moeite waard. Overal lagen bootjes tegen de azuur blauwe zee van de ‘Coral Sea’.

Aan de lagoon hebben we een paar uurtjes gelegen en heerlijk gezwommen. Omdat het zwemmen in de zee hier gevaarlijk kan zijn, vanwege giftige kwallen, is de lagoon een vervanging daarvoor. Je vindt ze op meerdere plaatsen langs de oostkust in Australië. Een lagoon is een groot zoutwater zwembad vlak aan zee met een strandje eraan en verschillende picknick plaatsen.

Wij hebben het vandaag gepresteerd om allebei aan de lagoon in slaap te vallen en te verbranden. Het veradelijke van het weer hier is dat de zon zich nu en dan verstopt achter de wolken en er een heerlijk fris windje staat. Je hebt dan ook totaal niet door dat je aan het verbranden bent.

Na ons middagdutje zijn we terug gegaan naar de camping voor een verlate lunch. Daan had vanmorgen bij de Coles een heerlijk vers tijgerbrood meegenomen (zo’n grote verse bol die je nog moet snijden). Maar toen wij deze aansneden bleek de bol bewoond door de familie ‘Mier’. Dit was al de tweede keer deze week dat wij brood weg konden gooien, omdat het brood van binnen en buiten krioelt van de mieren. Wij hebben daarom het kastje maar eens goed bekeken. En wat bleek? Zit er achterin het kastje een gat waar de leidingen lopen, welke uitkomt in de bestuurderskabine van de camper. En de 'family Ant’ weet zijn weg dan natuurlijk wel te vinden.

Omdat de winkel vandaag vanwege ‘Queensday’ vroeg dicht gaat, zijn we er snel nog naar toe gelopen en hebben we nieuw brood ingeslagen. Dit brood ligt nu veilig en wel in het hoogste en best afgesloten kastje in een extra plastic zak.

Met een boek op schoot en een koud drankje in de hand hebben we nog een heerlijk ontspannen middag en avond gehad. Voor het eten heeft Klaas vanavond Ozzy burgers voor ons gemaakt. Tot slot staat op de planning om dit verslag nog te plaatsen. We hebben nu een camping vlak naast de Hungry Jacks waar we weer een half uurtje gratis snelle Wifi hebben. Ook de foto’s zijn inmiddels weer helemaal up-to-date. Have fun with it!

• 01 Oktober 2012 - 18:35

Tamara Van Amerongen:

Hoi Danielle & Klaas natuurlijk,

LEUK om via deze week jullie reis-ervaringen te lezen én om de MOOIE foto's te bekijken!

Ik wens jullie nog veel meer mooie momenten toe van deze volgens mij nu al onvergetelijke reis!
    Enjoy!!!

van Tamara.

• 02 Oktober 2012 - 12:32

Mamma Den Haag:

Hai lieve schatten,

Nog steeds genieten geblazen en jullie hebben nog zowat 3 weken voor de boeg. Wat een heerlijk idee, toch.
    Blijf jullie volgen, maar heb wel wat problemen met de computer, ben bang dat die aan het overlijden is. Maar beter de computer dan ik. Hier gaat alles super ook met Oma, dus geen zorgen daarover.

Lieve kus van ons allemaal.