Maggie’s papagaaitjes, één koala en een F-snake - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu Maggie’s papagaaitjes, één koala en een F-snake - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu

Maggie’s papagaaitjes, één koala en een F-snake

Blijf op de hoogte en volg Klaas & Danielle

04 Oktober 2012 | Australië, Magnetic Island

Dit verslag is een combi verslag van woensdag 3 en donderdag 4 oktober. Dit omdat we op woensdag niet genoeg spannende verhalen te vertellen hebben om een verslag mee te vullen.

Na onze zeiltrip op de Whitsundays zijn we woensdag weer op pad gegaan. We zijn wat later gaan rijden dan normaal, omdat we rustig wilden opstarten. Eerst hebben we boodschappjes gedaan. Ook wou Daan nog even snel haar berichten checken en was ze weer helemaal gelukkig om te horen dat het met ons konijntje goed gaat. Die vermaakt zich prima op zijn vakantieadres in Wageningen. Daarna zijn we in zo’n 4 uur richting Townsville gereden. Onderweg hebben we nog ronduit gelachen met het maken van filmpjes voor onze befaamde collectie gekke vakantiefilmpjes.

In Townsville zijn we langs het strand gelopen, wat hier ook echt ‘The Strand’ heet. Aan het strand was ook hier een zwembad te vinden, maar deze keer met echt zeewater. Het was heerlijk om even met de voetjes af te koelen. Want zoals gehoopt scheen weer volop de zon. We hebben besloten de zon maar gewoon achterna te rijden hier :).

Op donderdag zijn we naar Magnetic Island gegaan; of hoe ze het hier noemen ‘Maggie’. Wij begrijpen die koosnaampjes wel ;). Omdat het eiland eenvoudig te bereiken is, zijn we zelf op pad gegaan met de ferry en de bus op het eiland. Maggie staat bekend als het eiland met de grootste populatie koala’s in heel Australië. En dat verklaart waarschijnlijk dat we er eerder nog geen enkele tegen waren gekomen, want we hebben vandaag wel één koala gezien.

De Forts Walk staat bekend als de route waar de meeste koala’s zitten (vandaag dus één). Voor deze koala moesten we zelfs van het het gebaande pad af en een stukje doorlopen waar je eigenlijk niet mag komen. Het is dat een jochie van een jaar of 10 ons vertelde dat verderop een koala zat. Dat lieten we ons natuurlijk geen tweede keer vertellen.

Verder was deze wandeling behoorllijk pittig; waarschijnlijk ook door de warmte en en de tientallen treden omhoog (en misschien door de kans op giftige slangen; die volgens de borden aanwezig konden zijn). Maar de uitzichten op de baaien, stranden en de zee om het eiland waren geweldig. De slangen hebben we overigens niet gezien. Al zal Klaas wat anders beweren, omdat hij wat hoorde en zag bewegen. Daarbij vergat hij dat er veel wind stond en dit ook bewegende bladeren konden zijn (meer dan een fake-snake zal het niet geweest zijn).

Na deze wandeling van zo’n 1,5 uur, hebben we de bus gepakt naar Horeshoe Bay. Daar hebben we in het gras aan het strand genoten van het prachtige weer. En voor de lunch hebben wij onze maagjes gevuld met een reuze ‘Beach Package Fish ’n Chips’. Vanavond hebben we waarschijnlijk geen honger meer.

Daan was eigenlijk nog niet helemaal tevreden met één koala en we hadden gelezen over Koala Village. Daar zijn we naartoe gelopen, maar dit bleek een hostel te zijn die een soort van wildlife tours doen. Helaas was de laatste tour voor die dag net vertrokken. Dus zijn we terug gelopen naar het strand. Daar hebben we nog een ijsje gegeten (Anita: maxibons heb je hier in drie smaken, yummie!).

En terwijl wij aan onze picknicktafel zaten kregen we nog bezoek van twee gekleurde papagaaitjes (volgens Klaas meer parkieten). Daan heeft het nog voor elkaar gekregen één van hen een stukje cracker te voeren. Net jammer dat Klaas niet oplettend genoeg was om er een foto van te maken. Hij was namelijk heel toepasselijk Angry birds aan het spelen op zijn telefoon.

Rond 17.00 uur waren wij terug in Townsville en zijn we weer een vooraad boodschappen in gaan slaan. Ook hebben we eindelijk weer een Hungry Jacks gevonden om het verslag van eergisteren te plaatsen. Dit verslag was toen dus nog niet geschreven. Het internet in dit land is op de meeste plaatsen echt waardeloos. Zelfs op de Wifi van de Mac krijgen we het niet voor elkaar om foto’s te uploaden. En in de meeste gevallen is het internet zelfs te traag om alleen de verslagen te plaatsen.

Morgen rijden wij weer verder richting het noorden. De story continues...

p.s. I did saw a real snake!!! (Klaas)

• 05 Oktober 2012 - 11:50

Bart En Dionne:

He Lieve Klaas en Daan,

Zijn inmiddels helemaal bijgelezen van al jullie verslagen..Hadden ons nog niet aangemeld voor de mailinglist bleek achteraf, dus ik dacht wat komt er weinig...Maar het lag aan ons;-)

Ontzettend leuk om al jullie mooie ervaringen te lezen, ook zonder de foto's zie ik het helemaal voor me omdat jullie het zo mooi beschrijven.
    Jullie Julia is overigens echt TE GAAF!! Echt heel knus!

Als ik wagenziek was vroeger dan ging ik altijd in het midden van de achterbank zitten want boven de wielen werd ik het meeste naar... Geen idee hoe je dit toe moet passen op een boot;-) Hopelijk geniet je tussen de braakneigingen door wel een beetje van de omgeving;-)

Veel plezier nog!!
    Liefs van ons!

• 05 Oktober 2012 - 15:39

Marouchca:

HOI DAAN & KLAAS,

ERG LEUK DAT JULLIE OP DÉZE MANIER HET E.E.A. LATEN WETEN AAN JULLIE THUISFRONT.
    HANDIG WEL. WAT GAAT DE TIJD SNEL...AL BIJNA 3 WEKEN DAAR EN GELUKKIG GAAT ALLES GOED.

FIJNE TIJD NOG EN WELLICHT TOT EEN KEER ZIENS?!

GROETJESSSS, MAROUCHCA (BUURVROUW VAN IVONNE)