Scuba at the Great Barrier Reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu Scuba at the Great Barrier Reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu

Scuba at the Great Barrier Reef

Blijf op de hoogte en volg Klaas & Danielle

09 Oktober 2012 | Australië, Cairns

Het internet viel gisteren wederom weer erg tegen. Het werkte simpelweg niet; niet bij de Mac, niet in het hostel. Zelfs de Hungry Jacks heeft ons teleurgesteld. Gelukkig werkt het vanmorgen wel weer, dus kunnen we nog snel dit verslag plaatsen voordat we vandaag gaan vliegen. Jullie reacties waren overigens ontzettend mooi op het laatste verslag! Zo leuk om te lezen.

@ Riet, wij hebben gisteren ook een stoffel gezien. Lees maar hieronder. En we zien je 21 OKTOBER op Schiphol. Niet eerder, sorry!
@ Ma, als we genoeg tijd hebben gaan we zo het filmpje nog even proberen. Wij zijn ontzettend nieuwsgierig.
@ Dion. Bllijkbaar gaat het eten zonder jou ook niet altijd vlekkeloos. Dus je kunt net zo goed mee gaan eten :).
@ Suus. Wij kregen niet eens een koekje met koffie tijdens de tour. We denken dat ze last hebben van de economische crisis ;).

En dan nu ons Scuba verhaal van vandaag. Omdat wij gisteravond later dan verwacht terug waren in het hostel, hadden we vanmorgen vroeg een afspraak met Steve die de onderwatercamera kwam brengen die we gehuurd hebben voor vandaag. Je snapt natuurlijk wel dat hij gelijk de bijnaam Scuba Steve van ons kreeg.

Na snel een broodje weggewerkt te hebben stonden we wederom voor de deur van hostel te wachten om opgepikt te worden. Met 5 minuten stonden we in de haven en konden we instappen op de boot. Hier kregen we allereest een gezondheidsformulier welke we moesten invullen en aanvinken of we deel wilden nemen aan de gratis introductieduik vanmorgen. Natuurlijk wilden wij dat allebei!

We zagen alleen de bui al hangen toen op het formulier de vraag werd gesteld of je momenteel lijdt of in het verleden geleden hebt aan een hartaandoening. Klaas heeft de vraag wel eerlijk ingevuld, omdat wij natuurlijk geen artsen zijn en de gevolgen niet kennen. In ons beste Engels hebben wij uitgelegd dat de ingreep twee jaar geleden heeft plaatsgevonden, geen ernstige gevolgen heeft en Klaas nu ook geen medicijnen meer gebruikt. Een van de jongens van de bemanning gaf aan dit wel na te moeten vragen bij een arts, maar ‘no worries mate’ was zijn opmerking. Dus we hadden toch goede hoop.

Daan zag iemand anders van de bemanning later met Klaas zijn formulier lopen en een paar minuutjes later kwam dan toch het slechte nieuws. Omdat Klaas ooit geholpen is aan een hartaandoening, mocht hij nu niet duiken op een negatief advies van de arts in Queensland. Dat was even flink balen dus! Waarschijnlijk zou Klaas zijn arts in NL zeggen dat er niets aan de hand is, maar daar hadden we vandaag dus niets aan.

Ondanks dat Klaas niet mocht duiken, is Daan toch wel gegaan. Ze werd ingedeeld in de 8e groep met nog twee Japanners (van foto’s verzekerd dus :). Aangekomen bij het eerste rif zijn we allebei gelijk gaan snorkelen. Tijdens het varen hebben we ons allebei weer omgekleed in een wetsuit en alle spullen verzameld. Bij aankomst lagen we vrij snel in het water. Het koraalrif was hier echt prachtig mooi; nog mooier dan op de Whitsundays. De kleuren zijn ontelbaar en de verschillende visjes ook.

Na een half uurtje snorkelen is Daan zich klaar gaan maken voor de introductieduik. Onder begeleiding werd ze geïnstalleerd met alles erop en eraan. Dit betekende natuurlijk een veel te zware tank op de rug voor zo’n klein meisje. Onder begeleiding van een instructeur duurde de duik ongeveer 20 minuten. Nu zwommen we letterlijk tussen de vissen die op gelijke hoogte met ons zwommen. De ervaring is nauwelijks in woorden te bevatten. Het was zo ontzettend gaaf om te doen! Klaas is in die 20 minuten van bovenaf mee gezwommen en heeft met zijn snorkeltje naar beneden gekeken. De arme ziel...

Met het weer en het water hadden we ontzettend geluk vandaag. De zee was spiegelglad, waardoor ook het snorkelen een prettige ervaring was. Daan heeft vandaag geen enkele seconde last gehad van zeeziekte. Voor de zekerheid heeft ze vanmorgen op de boot nog een sterker medicijn genomen, dus daar kan het ook aan gelegen hebben.

Na het rif in de morgen kregen we op de boot een uitgebreide lunch. Daan natuurlijk blij dat ze hier eindelijk echt van kon genieten, want ze was nu dus een keer niet ziek. Na de lunch zijn we naar het volgende rif gevaren. Daan kon kiezen om nog een keer te duiken, maar heeft dat nu niet gedaan. Samen zijn we nog een paar uurtjes gaan snorkelen op zoek naar schildpadden die hier in dit rif zitten. We kwamen er al vrij snel één tegen, waar we behoorlijk lang achterna zijn gezwommen. We bleken toen erg ver van de boot te zitten, waardoor we weer een stuk terug zijn gezwommen.

Toen de zee iets wilder werd en de golven zoute zee zich weer in onze snorkels nestelde, zijn we rustig terug gezwommen naar de boot. Daar was het ook tijd om alle spullen weer uit te trekken en terug te varen naar de haven. Op de boot hebben wij de dag afgesloten met een wijntje en een cola. We waren op tijd terug in de haven en dat was wel even lekker, omdat we vanavond nog even kunnen ontspannen voordat we morgen weer verder trekken.

Omdat wij morgenochtend de DVD krijgen met onze onderwaterfoto’s , houden jullie de foto’s nog van ons tegoed. Gisteren is het met uploaden ook niet helemaal goed gelukt, dus dat gaan wij vandaag alsnog proberen.

Na vandaag kunnen we geen garanties geven wanneer wij weer online zijn. Wij vliegen morgen namelijk naar Alice Springs voor het volgende avontuur: een driedaagse tocht door de Outback van Australië! Wij zullen onze verslagen wel bijhouden, maar we kunnen deze pas plaatsen als we weer internet hebben. En in ons bedje onder de sterren, zijn onze Wifi-verwachtingen niet al te hoog. Dus wij zeggen: tot snel!

• 10 Oktober 2012 - 10:07

Suus:

Wat een ontzettend gaaf verslag weer! Wel balen voor Klaas dat hij niet heeft kunnen duiken, het is inderdaad een onvergetelijke ervaring. Wij zijn ook erg benieuwd naar de foto’s! Overigens ben ik ook wel heel erg benieuwd wat voor een pillen je gebruikt tegen zeeziekte, Sander is namelijk ook altijd ziek 

Gaaf dat jullie nu naar de Outback gaan, dat wordt vast geweldig leuk. Ik las ergens dat jullie geen kampeerfans waren. Ik was dat ook totaal niet dus zag ook best een beetje op tegen die Outback tour maar het was echt fantastisch. Ik hoop dat jullie het ook zo beleven! Enjoy!

• 12 Oktober 2012 - 13:50

Pep En Moeders Bennekom:

hallo kids
    wij zijn erg benieuwd naar jullie hoe het is gegaan onder de sterrenhemel
    hier zijn wij de verjaardag aan het vieren van pep wel jammer dat jullie er niet zijn maar als je terug bent doen we dat nog is over nog 1 week te gaan jaamer dat het voorbij is voor jullie maar zo als je weet aan alles komt een eind er is wel een ding dat blijft en dat is de dat je deze reis altijd bij je blijft en wie weet komt het er nog is van om weer zo iets te onderenemen je weet maar nooit jullie laaste week is in zicht dus neem het er maar fiks van wij en jullie buurtjes zullen heel blij zijn met jullie thuis komst want het was wel erg lang riet is bij remco en sabine geweest en heeft ze even getroost hahahah voor nu wachten we op jullie verhalen en fotos en hou wat warms bij de hand als je uit het vliegtuig stapt want het is koud hier als je niks bij je hebt moet je dat maar ff mailen dan kan riet wat menemen als ze jullie komt halen nog een fijune en mooie week toegewenst nu gaan wij een taartje eten groetjes van uit bennekom

• 13 Oktober 2012 - 12:15

Anita:

Hheeeyy kanjers

jullie verslagen van de afgelopen week terug gelezen
    wij waren een weekje in het prachtige limburg hihih niks van gezien want we zijn heerlijk op het park gebleven met jawel nog zonnestralen ook

zwemmen waterfietsen bowlen midgetgolf en boswandelingen hebben we met zijn drietjes een heerlijk weekje gehad

daaann hoeveel sooorten maxobons ga je proberen mee te smokkelen??? heb je ze allemaal al geproeft hmmm volgend jaar maar samen een dagje naar het buitenland om maxibons in te slaan nemen wel een autovriezeer mee hahahahaha

geweldig om jullie mooie belevenissen te lezen en complimenten aan de schrijver(ster) het lezen van de verslagen is fantistis chen ontzettend leuk

klaas wil je alsjeblieft wel iets vrolijker kijken op de foto's hihihihhi

daan wat een gave koala in de boom en zelfs nog met jonkies;-)

geniet nog van jullie laastte weekje ik ga boodschappen doen door de stromende regen

xxxx