Masterchef Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu Masterchef Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu

Masterchef Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Klaas & Danielle

14 Oktober 2012 | Australië, Melbourne

Na de intensieve tour door de Outback, was het vandaag alweer tijd om richting Melbourne te vliegen. Omdat er in Alice Springs verder niets te beleven is, vonden wij dit ook wel prima. Op het vliegveld bleek Daan haar koffer niet eens te zwaar te zijn. Dit scheelde weer in het overzetten. Daar hebben we ook snel nog een verslag geplaatst (gratis wifi) en was het alweer tijd om te boarden.

Vanmorgen hebben we wel nog even genoten van de laatste zonnestralen, want Melbourne staat nou eenmaal niet bekend om het prachtige zomerse weer. Maar wellicht kunnen we dan al rustig wennen aan het koude en natte weer in NL. Maar we kregen toch nog een verassing in Melbourne. Eenmaal aangekomen scheen de zon bij zo’n 22 graden. Heerlijk voorjaarsweer dus. En we kwamen er achter dat er voor morgen 27 graden wordt voorspeld. We moeten in onze koffers dus toch nog even op zoek naar een schone korte broek.

Op het vliegveld hebben we de auto opgehaald bij Hertz. Dit zat recht tegenover de uitgang, maar doordat overal hekken stonden moesten we er toch nog een stuk met de koffers omheen lopen. Na alle administratieve handelingen, stond er een Toyota Corolla op ons te wachten (zij werd natuurlijk gelijk omgedoopt tot Carola’tje). We zijn met een klein half uurtje naar het hostel gereden. Dit hostel zit net iets buiten het centrum in Melbourne North. We hoeven met de auto dus niet helemaal het centrum in en onder het hostel hebben we een voordelige parkeerplaats.

We zijn in het hostel eerst even een rondje gaan lopen. Dit hostel heeft een ‘rooftop’ met een super mooi uitzicht over de stad. Het is ook weer een heel ander hostel dan we tot nu toe gehad hebben. Het sfeertje van het hostellen bevalt ons verder wel goed. Het is veel gezelliger dan een hotel en nog goedkoper ook :).

Vervolgens zijn we het centrum van Melbourne ingelopen om een hapje te gaan eten. Vandaag zijn we ook alweer 1 maand getrouwd, dus dat moet gevierd worden! Dus wij op weg naar de beroemde ‘Press Club’ van George Calombaris (dat schattige kale mannetje van Masterchef Australië; althans dat vindt Daan). Het eerste wat we zagen was een heel duur uitziend gebouw met een gouden bord. Alsof wij dat kunnen betalen. Maar Daan wou wel op de foto voor dat gouden bord. Toen Klaas foto’s aan het maken was om te proberen of dat goed werkte in het donker, kwam er gelijk iemand naar buiten toe. Wij deden of we gek waren en keken ‘nonchalant’ naar de overkant van de straat. Toen die man weg was, hebben we snel een foto gemaakt en zijn we hard doorgelopen.

We zijn daarom maar een hapje gaan eten bij Nando’s; een kiprestaurant (soort Australische Juffrouw Tok) met lekkere piri piri kippetjes en burgers. Nou ja eigenlijk is het net andersom gegaan, want we wisten van tevoren al dat we ‘The Press Club’ nooit zouden kunnen betalen. Maar het gaat even om het idee ;)...

Na het eten zijn we nog naar Federation Square gelopen. Dit schijnt zo’n beetje hét plein in Melbourne te zijn, maar vanavond was het enigszins uitgestorven. Na dit eerste rondje sight seeing zijn we rustig teruggelopen naar het hostel. Hier zijn we onze plannen voor de komende week aan het maken. We willen nog naar The Grampians, Philips Island en rijden over de Great Ocean Road (als dat binnen 6 dagen allemaal lukt). Tot de laatste dag zullen wij ons nog prima vermaken hier.

• 15 Oktober 2012 - 07:19

Karin:

geniet lekker van jullie laatste week!

groetjes uit renswoude

• 15 Oktober 2012 - 10:53

Dionne:

Oh nog 1 weekje!
    Ben blij dat jullie de outback overleefd hebben, jullie gaan dus in het vervolg goedkoop op vakantie ;-) geniet van jullie laatste week, liefs van ons.xx

• 15 Oktober 2012 - 12:44

Suus:

Weer een mooie dag gehad zo te lezen. Welk hostel hebben jullie? En jammer dat jullie niet bij de Press Club zijn gaan eten, George is zooo leuk. Maar ik geloof meteen dat het heel duur is dus snap het heel goed 
    Qua route, ik denk dat jullie het wel kunnen halen. Mocht dat nou niet zo zijn, zou ik de voorkeur geven aan Philip Island. Volgens mij zijn jullie (of Daan in ieder geval) grote dierenvrienden en dan is Philip Island wel echt heel leuk. Ga dan ook vooral naar de Pinguin parade en het koala park.
    Geniet nog van jullie laatste week!