En we gaan nog niet naar huis... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu En we gaan nog niet naar huis... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu

En we gaan nog niet naar huis...

Door: klaasendaan

Blijf op de hoogte en volg Klaas & Danielle

21 Mei 2014 | Singapore, Singapore

Nou ja wel bijna, maar het gaat natuurlijk even om het idee :). Aan de ene kant sloten we ons Indonesië avontuur af in Sanur. De backpacks werden weer ingepakt, de chauffeur reed voor, we namen afscheid en toen waren binnen 20 minuten op het vliegveld. Alles wat er op wijst dat het echt afgelopen is. Maar na een vlucht die geheel op rolletjes is verlopen, stonden we ineens op Singapore in de rij voor een nieuwe stempel in ons paspoort. Het was net of we weer helemaal opnieuw op reis gingen!

Op het vliegveld hadden we daarvoor nog wel een klusje te klaren. Voor degene die het zich nog kan herinneren betreft het hier de ‘speciale opdracht’ van Daan. Omdat een pakje sigaretten in Indonesië zo spot goedkoop is, moesten we natuurlijk een aantal sloffen meenemen. Maar nu zal je net zien dat Singapore een land is waar ze niet zo gecharmeerd zijn van rokers. Je mag dan officieel ook geen sigaret het land mee inemen. Gedoogd is één geopend pakje per persoon. Nou ja daar gaan onze sloffen dan. Tenzij je nog vóór de douane een locker weet te vinden wat je je spullen dropt. Dit snode plannetje hadden we van tevoren al uitgestippeld. Uiteraard zijn we zelf behoorlijk in onze nopjes met deze oplossing.

Maar goed we gingen naar Singapore. Eenmaal buiten de douane zijn we op zoek gegaan naar de metro. We hebben gelijk maar een toeristenpas voor 2 dagen gekocht om onbeperkt te reizen met de MRT en LRT. Vervolgens waren we ook vrij vlot op onze plaats van bestemming. Ondanks dat Klaas zijn telefoon kapot is en we geen navigatie hebben, wisten we het hostel zonder al te veel moeite te vinden. Laten we verder maar niet beginnen over het hostel waar we slapen, uuuhm.

We waren dus ook zo het hostel weer uit om Singapore te gaan verkennen. We begonnen in China Town waar van alles te zien is. Van markjes tot allerlei tempels, gebouwen en een hoop rare lui. Hier hebben we een kleine wandelroute gedaan en een drankje gedronken. Vervolgens zijn we op zoek gegaan naar ‘het centrum’ van Singapore. Het staat hier vol met hoge gebouwen, dus het was enigzins onoverzichtelijk. Met met onze metrokaart zijn we een heel eind gekomen.Uiteindelijk kwamen we uit bij Marina Bay waar alle bekende gebouwen staan van Singapore. Inmiddels werd het langzaam donker en veranderde de kale grouwe stad in verplichte skyline en ware lichtshow. Letterlijk zelfs, want om 20.00 uur was er een laser- en lichtshow te zien vanaf het Marina Bay Sands hotel. Met muziek erbij was dit super gaaf om te zien!

Singapore is waarschijnlijk één van de meest Westerse landen/ steden in Azië. We merken nauwelijks meer dat we in Azië zijn. Bizar genoeg ervaren we iets wat lijkt op een cultuurshock. Waar het grootste gedeelte van de Indonesische bevolking alles op alles moet zetten om het hoofd boven water te houden, kan het in Singapore niet gek genoeg. Hoge gebouwen, design en peperdure winkels. We voelen ons bijna beschaamd dat we in de stad lopen die pronkt met rijkdom, terwijl aan de overkant in armoede geleefd wordt. Gelukkig blazen we in Nederland iets minder hoog van de toren. Maar wellicht volgt ook hier een kleine cultuurshock morgen.

Donderdag hebben we nog een hele dag te besteden in Singapore, omdat we pas om 12.00 uur ‘s nachts vliegen. De stad schijnt één van de mooiste dierentuinen ter wereld te hebben. Dus uiteraard kunnen wij het niet laten daar even een kijkje te gaan nemen.

• 22 Mei 2014 - 07:20

Mams:

Raar idee, jullie daar in Singapore en Oma, alle HTM oudjes en ik naar een Pauwenfarm in Gilze Rijen. Maar daarom niet minder leuk. En nog leuker is het, omdat dit mijn eerste vakantiedag is.
    Voor vanavond/vannacht een veilige thuisreis en heerlijk om morgen jullie stemmen weer te horen vanaf nederlandse bodem. Liefs

• 22 Mei 2014 - 08:17

Karin Vd Kaa:

mooie foto,s weer. fijne laatste dag en alvast een goede en vooral veilige terug reis groetjes fam vd kaa

• 22 Mei 2014 - 11:18

Jos:

Spijtig dat het erop zit voor jullie. Voor de achterblijvers bedoel ik hoor, geen prachtige foto's meer, geen leuke verslagen meer. Ik ga het missen.
    Ik wens jullie een rustige terugvlucht. Misschien nog een foto van de cockpit?
    Groeten vanuit een zomers Haagje.