Sailing the Whitsundays - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu Sailing the Whitsundays - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu

Sailing the Whitsundays

Blijf op de hoogte en volg Klaas & Danielle

02 Oktober 2012 | Australië, Whitsunday Islands

Vanwege het gebrek aan goede internetmogelijkheden lopen we nog wat achter met het plaatsen van verslagen. Hierbij alvast één van afgelopen dinsdag 2 oktober 2012. De rest volgt zo snel mogelijk.

Alweer ging vandaag vroeg het wekkertje. En hoe komt het toch dat we hier elke dag vroeg wakker worden het als vanzelf gaat, maar als de wekker gaat we nog uren zouden kunnen slapen. Tja je moet wat over hebben voor al het moois hier in dat land. Dus daar gingen we weer met het rugtasje en de camera op pad. Om 07.15 uur werden we bij de camping opgehaald en naar de haven gebracht. Daar vertrok om 08.00 uur de boot voor ons zeiltripje naar de Whitsundays.

Het zonnetje straalde volop toen we de boot opstapte. We hebben gekozen voor een zeiltrip in plaats van een wat meer reguliere cruise. Dit tripje betekent wel iets minder ‘look out points’, maar met meer sensatie en wind in de haren. Met Daan haar zeeziekte wel iets aan de gewaagde kant, maar deze deze keer ook beter voorbereid.

Toen we zo’n half uurtje op de boot zaten verdween het zonnetje achter de wolken en trok er een fikse regenbui over. Dit was op de ochtend van Bondi Beach na de enige echte bui die we hier mee hebben gemaakt (meestal zijn het wat regenspatjes). Iedereen sprintte ook naar binnen waardoor het wel erg knus werd. Na nog wat mensen opgehaald te hebben op Daydream Island gingen we verder richting de Whitsundays. De Whitsundays zijn in totaal 74 bounty eilanden die in de zee liggen voor de oostkust van Australië. Alleen al het uitzicht vanaf de boot was adembenemend. Daan haar ‘motion sickness’ zoals ze dat hier noemen kreeg door alle afleiding nauwelijks de kans op te komen zetten.

Onze eerste stop lag tussen Whitsunday Island en Hook Island waar we met een klein bootje naar toe werden gevaren om te snorkelen. Tijdens de introductie op de voorkant van de boot waren we al kletsnat geregend, dus het water in gaan was geen probleem. Ook kregen we een stinger suit tegen de kwallen. Stinger season is hier nog niet echt begonnen, maar uit voorzorg hebben we maar zo’n pak aangedaan. Niet echt aller charmantst, maar het beschermde ook nog wat tegen het koude water.

Allebei hebben we nog nooit eerder in de oceaan gesnorkeld. In het begin heeft Daan nog wat liggen klunzen met haar flippers en snorkel. Dat ademhalen was even wennen, maar toen ze dat eenmaal doorhad was ze niet meer uit het water te krijgen. Klaas overigens ook niet, want wij waren de laatste die weer in het kleine bootje zaten naar de boot toe. Tijdens het snorkelen hebben we puur genoten van het koraal en de verschillende visjes. Daan denkt Nemo gezien te hebben en iets wat zij zebravisjes noemt. De soorten en maten kennen we niet bij naam, maar we hebben wel tientallen kleuren voorbij zien komen.

Na dit prachtige snorkeluurtje vaarde we verder. De zee was inmiddels een stuk wilder geworden en daardoor had de boot niet genoeg aan de zeilen en was ook de motor nodig. En na een heerlijke morning tea met vers fruit en koekjes kreeg Daan het toch weer voor elkaar om misselijk te worden (en dat na alleen maar 2 stukjes sinaasappel). Maar op aanraden van een geweldige bemanning heeft Daan een trucje ontdekt om van de ergste misselijkheid af te komen. De details hiervan zullen wij jullie overigens besparen.

Na nog zo’n uurtje varen te hebben, kwamen we aan bij de kust van Whitehaven beach. Vanwege het slechte weer onderweg werd door de bemaning het meest zuidelijke stukje van het strand uitgezocht, want daar scheen volop de zon! Wederom werden we met een klein rubberen bootje naar de kust gebracht. Daar hebben we ruim een uur genoten van het prachtigste strand waar wij ooit zijn geweest. Ja mensen, wij hebben het paradijs op aarde ontdekt! En we zien het al helemaal voor ons om hier een mooi strandhuisje voor onszelf te bouwen :).

Na dit prachtige uurtje waarin we nog romantisch in het zand hebben zitten tekenen, zijn we terug gegaan naar de boot voor een heerlijke lunch. En het is niet overdreven, dit was echt perfect verzorgd. We hadden niet alleen een uitgebreide keuze uit salades, brood, aardappels e.d., maar ook lagen er verse worstjes, biefstuk, kip en vis klaar op de BBQ. Daan was nog wel wat voorzichtig met eten, maar de geur van de BBQ en het uitzicht op Whitehaven beach waren alleen al fantastisch!

De laatste uurtjes van de middag gingen regelmatig de zeilen los en hebben we genoten van de prachtige omgeving. Met zowel momenten van zon als regenbuien met windvlagen, niets kon onze dag nog deren. Ook al waren we helemaal doorweekt en koud, hebben wij met volle teugen genoten van al het moois dat deze dag te bieden had. Eenmaal terug op de camping hebben we een heerlijk warme douche genomen. Deze avond blijft waarschijnlijk een camper avondje met Julia, omdat het blijft regenen. Morgen kijken we rustig eens verder en gaan we met een beetje geluk de zon weer tegemoet.

• 04 Oktober 2012 - 11:36

Suus:

Jullie verhalen klinken weer geweldig. Wat is het mooi daar he?!
    Wij hebben gisteren wel om onszelf moet lachen toen ik tegen Sander zei dat we al een tijdje niks van Klaas en Daan gehoord hadden. Best bijzonder voor mensen die je eigenlijk niet kent  Maar dat geeft wel aan hoe wij genieten van jullie verslagen!

• 04 Oktober 2012 - 11:36

Suus:

Jullie verhalen klinken weer geweldig. Wat is het mooi daar he?!

• 04 Oktober 2012 - 15:15

Mams Den Haag:

Zit te genieten van jullie verhaal en en de foto's. Jullie zien er geweldig gelukkig en ontspannen uit. Als jullie evt. a.s. zondag weer wilde bellen, ben ik helaas aan het werk. Heel jammer, want ik had graag jullie stemmen even gehoord. Maar goed het is niet anders en zoals je weet zijn wij wij de volgende zondag weer in Mierlo.
    Voor allebei een dikke pakkerd en heel veel liefs JanenMam

• 04 Oktober 2012 - 15:15