Miljonairs in Bogor! - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu Miljonairs in Bogor! - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu

Miljonairs in Bogor!

Door: klaasendaan

Blijf op de hoogte en volg Klaas & Danielle

22 April 2014 | Indonesië, Bogor

Lieve mensen thuis. We hebben goed nieuws. Vandaag zijn wij miljonair geworden!!! Bovendien blijken we hier ook nog beroemd te zijn (nou ja soort van dan). Daarover later meer. Thirst things first... We zijn veilig geland en heelheids aangekomen in Indonesië.

De vlucht was pittig deze keer en viel toch wat tegen. We begonnen met 1,5 uur vertraging door een kapot onderdeel van het vliegtuig. Helaas werden we wel al het vliegtuig in gestuurd, waardoor we 1,5 uur konden optellen bij de al 12 uur durende zit. Eenmaal in het vliegtuig zat het ook niet echt mee. Blijkbaar bestaat 90% van het entertainment aanbod van Singapore Airlines uit ‘Bollywood specials’. Als het afspelen van films op de laptop dan ook niet lukt, valt zo’n lange vlucht toch iets tegen. Tja we zijn 2 jaar geleden ook veel te veel verpest door de service Quantas in de A380. Gelukkig hadden we de ‘hot towels’ nog en was het eten voortreffelijk!

Uiteindelijk kwamen we na ongeveer 14 uur aan in Singapore. We waren blij dat we voor een ruime overstap hadden gekozen anders hadden we mogen aansluiten bij de rij met mensen die hun volgende vlucht hadden gemist. Helaas hadden we hierdoor wel wat minder tijd om het vliegveld te verkennen. Daan haar ‘voeten fish spa’ moest daarom plaats maken voor een snelle transfer met de Skytrain naar terminal 2. Binnen no time zaten we weer op de volgende vlucht voor de laatste 1,5 uur naar Indonesië.Eenmaal aangekomen ìn Jakarta moesten we eerst nog ons visum regelen. In tegenstelling tot alle horrorverhalen was dit zo gepiept. We stonden in eerste instantie in een verkeerde rij, maar we waren binnen mum van tijd van het vliegveld af. Bij de band aangekomen lagen onze backpacks al netjes op ons te wachten. Vervolgens werd het tijd om te zorgen voor een zakcentje in de plaatselijke munteenheid. We hadden nog zo’n € 70,- op zak die we eerst maar even gewisseld hebben. Deze € 70,- was ruim 1 miljoen Indonesische Rupiahs waard. Kortom: de komende weken mogen wij als ware miljonairs door het leven gaan!

Buiten het vliegveld werden we bestookt door verschillende taxi chauffeurs die ons maar al te graag hun diensten aanboden. Daan was echter stug van plan om zich (in ieder geval de eerste dag) niet op te laten lichten. En omdat we nog geen idee hebben van de normale prijzen, kozen we voor de bus. Voor nog geen € 3,- per persoon kwamen na ongeveer 1,5 uur aan in Bogor. We hadden besloten het drukke Jakarta te laten voor wat het is. Er zijn mooiere steden ter wereld en we kunnen onze tijd hier maar al te goed gebruiken. Opvallend is dat de mensen hier wel degelijk wat aan je willen verkopen, maar absoluut niet opdringerig zijn. Beleefd wezen wij de taxi chauffeurs af en met een glimlach hielpen ze ons met de goede weg naar de Damri bussen.

Rond 13.30 uur kwamen we aan in Bogor. De stad van de regen en onweer maakte haar naam waar. Het kwam met bakken de hemel uit zetten. Toen wij een plekje zochten om te schuilen, werden wij al aangesproken door Alwi. Een paar maanden geleden heeft Daan contact gehad met Alwi om te informeren naar de mogelijkheden voor een tour doorWest-Java. Alwi was niet vergeten dat we kwamen en kwam hij stond al op ons te wachten op het busstation. Alwi is met ons meegegaan naar het guesthouse. Daar heeft hij rustig gewacht tot wij onze spulletjes hadden opgeruimd. De rest van de middag hebben we met hem zitten kletsen. Uiteraard hebben we ons ook een tourtje laten aansmeren. Maar wel een tour van 3 dagen waarin we bij de mensen thuis het echte leven op Java mogen meemaken. Uiteraard moest er onderhandeld worden over de prijs. Daan kreeg uiteindelijk haar zin doordat de prijs bijnate halveren. Daan vond het een aannemelijk bod dat wij minder betaalden en dat Daan Alwi dan zou helpen het avondeten te verzorgen. Een beetje stiekem met de bijbedoeling om te leren hoe ze met haar mams kan concurreren als het om Indisch eten gaat.

De rest van de dag hebben we een relaxte middag gehad in ons guesthouse. We zijn hier werkelijk waar in het paradijs beland. Het guesthouse ligt ongeveer 20 minuten buiten het centrum van Bogor midden in de natuur. Vanaf ons balkon kijken we uit over de rijstevelden en een stromend beekje. Al buldert het beekje zo hard dat zelfs de zang van de naasliggende moskee nauwelijks te horen is. Een voordeel bij een nadeel zullen we maar zeggen. De avond hebben we afgesloten met een heerlijke rijsttafel. Straks gaan we wat uurtjes slaap inhalen om morgen weer fris aan een nieuwe dag te beginnen en te genieten van elke seconde die voor ons ligt.

En tot slot nog even over onze nieuwe beroemdheidsstatus hier. Blijkbaar ziet de bevolking in West-Java niet heel vaak blanke toeristen. Klaas (blank en blond) was dan ook een ware trekpleister toen wij een rondje deden over het terrein bij het zwembad. Hij werd gelijk gevraagd om samen met deze mensen op de foto te gaan. Heel braaf werkte Klaas hier aan mee. Iets minder blij werd hij toen hij sjans bleek te hebben met een jongeman die hier in het guesthouse werkt. Vanavond tijdens het eten kreeg Klaas zowat een flauwte toen hij deze jongeman in dameskleding zag weglopen. Tja, zo kom je nog eens ergens :).

• 22 April 2014 - 15:46

Mams:

Lijkt me heerlijk die concurrentie wat betreft het bereiden van een rijsttafel. Ga het zeker meemaken Daantje, heerlijk bij jullie aan tafel schuiven en genieten van jouw culinaire gerechten.
    Wel goed op Klaas letten deze vakantie, dat hij niet in dameskleding de terugreis gaat aanvaarden.
    Het was heerlijk om vanmiddag even je stem te horen en te weten, dat jullie veilig zijn aangekomen.
    Genieten, genieten en nog eens genieten. Jullie weten, dat deze reis ook mijn droom is.
    Hele dikke, lieve kus.

• 22 April 2014 - 16:43

Mams:

zeg blonde jongeman nu niet naast je schoenen gaan lopen he
    nog fam van je gevonden daan ? wiet weet
    vee
    l plezier en kijk uit voor die wilde dieren en klaas mischien moet ff je haar verven haha

groetjes van de berkelaan

• 22 April 2014 - 18:31

Conchita:

Hoi Klaas en daan, wat een prachtig uitzicht. Je moet er een beste zit voor maken maar als je dit ziet is dat het dubbel en dwars waard. Ik had toch mee moeten gaan in die backpack. Jullie zullen denk ik al wel lekker liggen te slapen aangezien het bij jullie 5 uur? later is. Geniet er van peeps. Liefs de klavertjes

• 22 April 2014 - 23:54

Jos :

Dan spelen Klaas en ik voor juryleden in het nieuwe programma 'Mijn rijsttafel is top ' Blij dat jullie zo genieten en allemachtig, wat is het mooi daar. Ik ga maar eens mee met de droom van mams.
    Blijf schrijven en mooie foto's sturen, ook van alle nieuwe vrienden en vriendinnen hahaha.
    greetz.

• 23 April 2014 - 08:50

Bennekom:

He. Klaas en daantje. Dat. Ziet. Er. Allemaal wel. Heel
    Mooi uit. Daar. Zo. Te. Zien. Dat kom je. In. Bennekon niet Tegen en slapen jullie. Wel. Goed. Daar onder je gordijntje. Sorry voor. Al. Die puntjes maar. Me. Taby. Wil niet anders. Haha. Nou. Kids. Geniet. En drink met mate.

Groetjes. Berkenlaan

• 23 April 2014 - 09:31

Sander En Suus:

Klinkt weer erg gaaf allemaal! Enjoy!