Zwembroek en bikini versus regenponcho - Reisverslag uit Bennekom, Nederland van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu Zwembroek en bikini versus regenponcho - Reisverslag uit Bennekom, Nederland van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu

Zwembroek en bikini versus regenponcho

Door: klaasendaan

Blijf op de hoogte en volg Klaas & Danielle

04 April 2015 | Nederland, Bennekom

In de hoek van de slaapkamer liggen twee half gevulde backpacks. Het bed is bezaaid met spullen die we daar nog op ‘zeer efficiënte wijze’ in moeten proppen. Korte broeken, shirts en zomerjurkjes, bikini en een zwembroek, het reiskoffiezetapparaatje (die toch nooit gaat passen) én twee regenponcho’s. Wat, twee regenponcho’s... We gingen toch richting het Caribisch gebied?
De temperaturen in Costa Rica zijn dan wel tussen de 25 en 30 graden, maar toch kunnen we op z’n tijd een flinke tropische bui verwachten. Omdat het échte regenseizoen nog niet helemaal is losgebarsten, gaan wij (en de recente weersberichten) er gewoon van uit dat het aan zonnestralen niet zal ontbreken deze reis.

Wij zijn er klaar voor om morgenochtend – deze keer echt - op reis te gaan! We worden traditiegetrouw door zus Rietjuhn in haar kart naar Schiphol gebracht (en Niels mag ook mee). Vervolgens beginnen we met een ruim 8 uur durende vlucht naar John F. Kennedy Airport, waar we lokale tijd begin van de middag aankomen. Voor Daan wordt dit het tweede bezoekje aan New York, waardoor ze nu onverwachts de kans krijgt om deze wereldstad samen met Klaas over te doen. Hoe het onze geboren en getogen Bennekommer zal vergaan in ‘The Big Apple’ levert bij voorbaat alweer voldoende inspiratie op. Aan de verhalen voor de verslaglegging zal het daarom niet ontbreken. De vraag is hoeveel tijd we hebben om de verhalen regelmatig te plaatsen. Want de wishlist voor New York is al zo lang dat vier dagen mogelijk niet genoeg zijn.

Na dit eerste avontuur vliegen we donderdag door naar Costa Rica. We slapen één nacht in het plaatsje Alajuela vlakbij het vliegveld en bewaren de hoofdstad van Costa Rica voor het einde van de reis. De volgende ochtend worden we vergezeld door Jimmy die ons de eerste 12 dagen van de reis door het land zal begeleiden. Jimmy is overigens een Daihatsu Bego (4WD auto) die netjes door het verhuurbedrijf bij het hostel afgeleverd zal worden. Dat wij namen bedenken voor auto’s (en andere objecten) is waarschijnlijk geen nieuws meer voor jullie. Het oorspronkelijke idee was echter om een Suzuki Jimny te huren, waarvan bleek dat deze op zo’n korte termijn niet meer beschikbaar was. Maar stug en eigenwijs noemen we onze nieuwe vriend gewoon Jimmy.

Op vrijdag begint de rondreis en hebben we drie weken de tijd om het land van de Tico’s te verkennen. De eerste 12 dagen trekken we uit voor de regenwouden in het binnenland en de stranden en natuurparken aan de Pacific Coast. Op 22 april leveren we Jimmy weer in en blijft er ruim een week over om ‘hardcore backpacker style’ de mooiste plekjes van de Caribbean Coast te ontdekken.

Nu is het tijd om de laatste zaken te regelen, de boel in te pakken en het altijd moeilijke afscheid van onze lieve Bugs. Vanavond gaan we op tijd naar ons bedje om morgenochtend fris en fruitig aan het avontuur te beginnen!

Tot over (nog net geen) vier weken!
Liefs Klaas en Daan

• 04 April 2015 - 10:02

Sandra Pietersma:

Heeeeel veel plezier. Costa Rica is echt GEWELDIG!!!!

• 04 April 2015 - 10:24

Lennie:

jaaaa nog even en jullie beginnen aan een fantastische vakantie!!!
    Heel veel plezier en we gaan jullie volgen op deze super reis.

• 04 April 2015 - 19:12

Moeksie:

Er is maar één woord wat ik jullie wil mee geven: GENIETEN.
    En ook maar twee woordjes: VEILIG THUISKOMEN.

• 04 April 2015 - 19:16

Jos :

Volgens de laatste berichten gaat het koffiezetapparaat toch mee. Er is zelfs plaats voor mijn boek, zag ik op een foto. Wat lief, maar volgens mij komt er niks van schrijven hoor, behalve dan de verslagen. Ik hoop dat Jimmy jullie niet in de steek laat maar het is een local, dus dat zal wel meevallen.
    Bon voyage, zoals de Engelsen altijd zeggen.
    Maak er wat leuks van onder het genot van af en toe een bakkie. Misschien in schaarse kledij, door ruimtegebrek.
    Ik wacht gespannen, samen met mijn verloofde, op het volgende verslag.
    Cheerio

• 08 April 2015 - 17:31

Moedertje Bennekom:

nkids veel plezier daar hoor lijkt mij een beetje druks waar je nu bent
    maar goed neem het er van en gezond weer terug aub met zn 2 [of 3 ] ook goed

groetjes vanuit bennekom