New York on a selfiestick - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu New York on a selfiestick - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu

New York on a selfiestick

Blijf op de hoogte en volg Klaas & Danielle

05 April 2015 | Verenigde Staten, New York

Het ene moment loop je nog door de vertrouwde winkelstraat in Ede om je laatste vakantie inkopen te doen. Je knippert met je ogen en het andere moment sta je ineens midden tussen de hoge gebouwen, felverlichte neon reclames en hordes mensen die hun best doen om een glimp van zichzelf op te vangen op een mega groot scherm die de hele straat verlicht. Er is geen twijfel over mogelijk dat we écht in New York zijn als we het grauwe metrostation verlaten en ineens in de surrealistische wereld van Times Square belanden. In het hart van deze bruisende stad sluiten wij deze lange en vermoeiende, maar oh zo indrukwekkende dag af...

Het begon vanmorgen (voor jullie gisterenmorgen) vroeg toen om 05.30 uur het wekkertje afliep. Vanwege de vele waarschuwingen voor veiligheidscontroles op vluchten naar de USA zijn we uit voorzorg op tijd vertrokken. Dit bleek geen verkeerde keuze te zijn, want ondanks een vertraging van een half uur moesten we al ruim 1,5 uur voor vertrek bij de gate zijn. Gelukkig hadden we nog even de tijd om Riet en Niels een broodje te eten en rustig afscheid te nemen. Bij de gate bleek het allemaal ontzettend mee te vallen. Binnen 2 minuten besloten de beveiligers dat wij veilig genoeg leken om het vliegtuig in te gaan en ook een paar verdachte plekken op onze bodyscans leverde na fouillering geen bijzonderheden op. Tja waarschijnlijk zien we er ook gewoon te braaf uit.

De vlucht met Delta viel ons niks tegen. Deze keer ‘maar’ 8 uurtjes vliegen met een ruime keuze aan bekende Amerikaanse films is ook wel wel eens lekker. Daan heeft zich dan ook pirma vermaakt met Vinnie toen Klaas naast haar lag te snurken ;). Bovendien waren we allebei in onze nopjes toen er Starbucks koffie aan boord werd geserveerd. De vertraagde tijd werd netjes ingehaald waardoor we alsnog rond 14.00 uur plaatselijke tijd voet op Amerikaanse bodem konden zetten. We waren voorbereid op de lange wachtrijen á la de Droomvlucht bij de Efteling, maar ook dit viel 100% mee. Zoveel zelfs dat we in plaats van de voorspelde 2 á 2,5 uur binnen een half uur buiten stonden.

Vanaf JFK zijn we met de metro richting Brooklyn vertrokken. Heel wijs dachten deze ervaren wereldreizigers dat wel even te doen. Nou was dat ook bijna het geval als we ons hadden gerealiseerd dat de New Yorkse metro naast kleuren ook met cijfers en letters werkt. De kleur hadden we in ieder geval goed wat ervoor zorgde dat we al aardig in de buurt waren. Met de cijfers moesten we daardoor nog wel een keer overstappen, maar we zijn toch nog vrij vlot op plaats van bestemming aan gekomen. De komende 4 nachten hebben we een kamer gehuurd in de wijk Park Slope in Brooklyn. We zitten dus middenin een leuke woonwijk in Brooklyn bij een local thuis. Een geweldige manier om te ervaren hoe het gewone leven in deze stad eruit ziet.

Na aankomst in Brooklyn en een korte kennismaking met onze gastheer Marc zijn we vrij snel weer op pad gegaan. Voordat de jetleg in kon slaan stonden wij alweer bij de metro met een plan de campagne om dat vooral niet te laten gebeuren. Dat plan bestond uit een paar highlights die je natuurlijk niet mag missen als je in New York bent. De metro bracht ons naar de rand van Brooklyn waar we genoten van een prachtig uitzicht op de skyline van Manhattan. Een stukje over de boulevard zijn we naar de voet van de Brooklyn Bridge gelopen. Onze intrede in Manhattan hebben we gedaan over de gehele lengte van de brug wat ons overigens nu al flinke voetpijn heeft bezorgd. Maar de uitzichten waren meer dan de moeite waard. Als je dan die gele taxi’s over de brug ziet rijden, is dat ook gewoon super gaaf!

De rest van de middag en avond hebben we ons als ware toeristen gedragen. Onze eigen selfie stick lag dan nog wel ergens in de backpack, maar we hebben er wel tientallen voorbij zien komen tussen alle andere toeristen. Onze gezichten stonden op dat moment ook al lang niet meer zo helder door de toenemende vermoeidheid, dus geloof ons die selfies zit niemand op te wachten. Ons toeristenrondje bracht ons na de Brooklyn Bridge naar terminal van de Staten Island Ferry. We waren precies op tijd om net met zonsondergang naar Staten Island te varen met de gratis ferry. Dit leverde prachtige uitzichten op Lady Liberty (Klaas zijn chickie zoals hij het noemde) en wederom de skyline van New York. Op de terugweg was het helemaal donker geworden en konden we genieten van een prachtig verlichte skyline.

De avond sloten we – zoals gezegd – af op Times Square. De vermoeidheid sloeg toen ook wel echt toe. Dus na een kleine snack zijn we terug gegaan naar Brooklyn. Om de avond nog zo lang mogelijk te rekken en hopelijk morgen goed door te kunnen slapen, besloten we jullie alvast te vervelen met onze verhalen. Maar nu is het dan toch echt genoeg geweest en gaan de luikjes dicht.

• 06 April 2015 - 07:41

Suus:

Super, super gaaf! Ik ben zo verliefd op New York en daarom helemaaaaaal niet jaloers ;) Nee hoor, het is jullie ontzettend gegund!
    Wat gaaf om zo bij iemand thuis te verblijven. Ben benieuwd hoe dat bevalt.
    Geniet van deze fantastische stad!

• 06 April 2015 - 10:15

Jos :

Al vaak bezongen en nu dan een lyrisch verslag. Hoe mooi kunnen we het krijgen? Wat zal Klaas blij geweest zijn met de Starbucks in het vliegtuig. En wat een heerlijk begin van jullie avontuur. Als dat geen goed begin is..... Wachten met spanning op het volgende verslag. Heeft Klaas trouwens zijn chickie ook op Tindr staan?

• 06 April 2015 - 10:16

Moeksie:

Goedemorgen lieve Schatten,

Wat heerlijk om zo vlug al iets van jullie te horen en al weer leuke berichten. Fijn dat de reis zo goed gegaan is en vooral voor Klaas dat de koffie naar zijn zin was.
    Ik hoop dat de eerste nacht bij jullie gastheer Marc uitgerust is verlopen.
    Spannend om later weer te horen wat jullie vandaag gaan beleven daar.
    Vooral niet te vergeten een compliment te geven voor de mooie foto's.

Liefs en tot horens.

• 06 April 2015 - 10:29

Len:

Wat een gave start van jullie vakantie, de foto''s spreken voor zich!!!
    Genieten met een hoofdletter G.