Isla Tortuga & more - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu Isla Tortuga & more - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu

Isla Tortuga & more

Blijf op de hoogte en volg Klaas & Danielle

18 April 2015 | Costa Rica, Manuel Antonio

Zo het wordt weer eens tijd voor een nieuw reisverslag! De afgelopen twee dagen hadden we een vol programma, dus dan willen onze oogjes s’avonds nog wel eens op tijd dichtvallen. Maar op dit moment worden we alweer rustig wakker op onze veranda met uitzicht ove de zee. We zijn weer op een nieuwe plek aangekomen waar we de laatste dagen doorbrengen aan de Pacific Coast. We hebben hier een kamer gevonden in een bungalow die we delen met twee Fransen. Is Klaas erg blij mee, uuuhm ;).

Het vinden van een nieuwe plek heeft nogal wat voeten in de aarde gekost. Tot dusver lopen we er steeds tegenaan dat het type accommodatie dat wij zoeken nogal schaars is in Costa Rica. Eigenlijk zoeken we niet eens zoveel bijzonders. Een simpele schone kamer is al snel goed, maar deze twee prinsesjes slapen wel graag met airco in temperaturen rond de 25 graden ’s nachts. De keuze is echter of: een betaalbaar backpackers paradijsje met alles er op en er aan van sportzaal tot juice bar met een stoffige ventilator of high end over de top met airco, drie zwembaden– niet betaalbar – luxe resort. De middenmoot kost ons telkens een lange zoektocht, al een dag vooraf reserveren en alsnog over ons budget heen gaan. We hebben daarom besloten om het vanaf nu anders te doen en weer lekker op de bonnefooi te gaan reizen. De airco laten we dan maar voor wat het is.

Maar nu eerst even terug naar vrijdag toen ons Isla Tortuga uitje op de planning stond. We werden vroeg opgehaald voor een hobbelige weg naar Montezuma, waar de boot vertrok naar het eiland. Het was een klein bootje waarvoor je eerst een klein stukje de zee in moest om er op te komen. De rit naar Tortuga duurde ongeveer 45 minuten. Daar aangekomen werden alleen de spullen afgeladen en gingen we eerst nog een stukje terug op zee om te snorkelen. We hadden twee locaties waar we ongeveer 45 minuten de tijd hadden om de onderwaterwereld in te gaan. Op de eerste plek waren honderden gekleurde visjes te zien die in hele scholen om ons heen zwommen. Echt prachtig! Op de tweede plek waren iets minder visjes, maar zwom op er op een gegeven moment een kleine haai langs Klaas op. Echt zo ontzettend gaaf! Klaas is overigens van mening dat het een baby Jaws was. Daan gelooft dat niet zo, want anders zouden je daar nooit laten zwemmen. Bovendien wil niemand weten waar mama Jaws op dat moment was.

Na de twee snorkelsessies gingen we terug naar het eiland voor een BBQ-lunch. Deze was overigens heerlijk met kip van de grill, verse groenten en aardappeltjes. Eindelijk weer eens wat fantsoenlijks hier in het land zonder zwarte bonen. Na de lunch hadden we nog ruim 2 uur over om te genieten van het eiland. Met ons handdoekje zijn we lekker op het strand gaan liggen om te genieten van het uitzicht. Tussendoor konden we heerlijk afkoelen in de zee. Het water was super mooi en helder, een beetje groen/ blauw van kleur. Het strand zelf was ook erg mooi, niet helemaal wit, maar met een prachtige jungle op de achtergrond. Wel jammer dat de Costiricanen het hele strand hebben volgelegd met ligbedjes, bananenboten, tenten voor de touroperators, enz.

Op zowel de heen- als terugweg met de boot, hebben we helaas geen dolfijntjes gezien die hier wel vaak voorkomen. Wel hebben we op de heenweg een zeeschildpad in het water zien liggen. Op de terugweg viel er voor Daan helaas helemaal niet meer zoveel te zien, want het was weer eens raak met haar zeeziekte. Gelukkig heeft ze op de boot alles binnen gehouden door rustig af te wachten tot we er weer waren. Maar al met al hebben we echt genoten van een heerlijke dag. We betwijfelen of we er trouwens voor moeten betalen, omdat ze alleen maar om onze creditcardnummer hebben gevraagd bij de boeking en niet om de extra code die je normaal af moet geven. We hebben daarom donderdagavond nog gevraagd of het allemaal wel goed was, maar het was geen probleem en ze zouden ons op komen halen.

Gisterochtend zijn we vroeg vertrokken om met Jimmy weer een aantal kilometers af te leggen. Om weer terug aan deze kant uit te komen, moesten we de oversteek met de ferry maken. Onze laatste bestemming aan de Pacific is Manuel Antonio. Een vrij toeristische plaats aan de Pacific, maar met de belofte dat hier veel wildlife te vinden is. Helaas is het gezien de tijd dat we Jimmy nog hebben niet mogelijk om nog verder naar beneden te rijden. We gaan daarom deze laatste dagen genieten van de combinatie strand, natuur en hopelijk ook dieren. Want vooral dat laatste hebben we de afgelopen dagen in het droge stukje van Costa Rica echt wel gemist.

• 19 April 2015 - 19:55

Len:

fantastisch dat snorkelen, spannend om dan zo'n haai tegen te komen (ook al was hij dan klein)

• 19 April 2015 - 20:30

Moeksie:

Hoi lieverds,

Weer een heerlijk verhaal, alleen jammer voor Daantje om weer zeeziek te worden.
    Mooie foto's, vooral die van (een niet-slapende Klaas ). Maar gelukkig is er geen krab in zijn mooie broek gekropen.
    Inmiddels begint het hier ook heerlijk weer te worden. Balkonia is er klaar voor en wij ook.

Lekker verder genieten en liefs van ons en Omaaaatje. Krijg billekoek van haar als ik dat zou vergeten tegen jullie te zeggen.

• 19 April 2015 - 20:30

Jos:

Ik wil jullie niet bang maken hoor maar ook in Australië laten ze de toeristen zwemmen waar af en toe the great white opduikt. Klaas zou best eens gelijk kunnen hebben. Enfin, van een zeeschildpad win je in elk geval wel qua snelheid.
    En het weer kan echt niet beter zo te lezen. Ben heel benieuwd of jullie het met je budget helemaal gaan redden hahaha.
    Misschien toch maar verder alleen zwarte bonen eten?
    Mooie foto's weer jongens. Geweldig.

Kijk weer uit naar het volgende verslag. Het is net een spannend boek aan het worden.
    Groetjes.

• 20 April 2015 - 10:28

Dionne:

Very charming die foto van Klaas! makes my day;-)

Wat een prachtige stranden zeg, geniet ervan!!
    Liefs!