Animal Planet - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu Animal Planet - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Klaas & Danielle - WaarBenJij.nu

Animal Planet

Blijf op de hoogte en volg Klaas & Danielle

20 April 2015 | Costa Rica, Manuel Antonio

De dagen vliegen voorbij en soms moeten we onszelf eraan herinneren alle belevenissen weer even op papier te zetten. Dus om ons vaste lezers niet teleur te stellen hierbij weer een update! Wij genieten van jullie reacties en het lijkt weer alsof jullie dichtbij zijn. We kunnen dus met gemak nog wel een paar maandjes wegblijven ;). Als we dan s’avonds in onze hangmat de ondergaande zon zien zakken, komen de goede gesprekken pas echt op gang. Ook deze keer kan Daan het niet laten om het onderwerp ‘wereldreis’ de revue te laten passeren. Het is dat we onze Bugs niet té lang kunnen missen, anders had Klaas er nog een hele kluif aan gehad.

Over dieren gesproken... Vandaag zijn we naar het national park geweest in Manuel Antonio. In alle reisgidsen staat dat het park op maandag gesloten is, maar in het hostel vertelde ze ons dat het park wel open was. Daarom besloten we van de zondag een stranddag te maken (terwijl het park vol zat met hordes toeristen) en vandaag op wildlife jacht te gaan. Bij de entree van het park werden we om de paar meter voor de voeten gelopen door gidsen die hun diensten aanboden. Maar sinds we hier low budget backpackers zijn geworden, zijn we op eigen houtje het park gaan verkennen. En daarbij helpt het om op een afstandje andere mensen te volgen die wel voor een te dure gids hebben betaald.

Maar wel of geen gids volgen: we hebben wildlife gezien! Naast wat kleinere diersoorten, zoals een klein kikkertje, leguanen en alweer krabben hebben we drie soorten apen gezien! Net voorbij de ingang in het park vermoeden we dat het brulapen waren, want alle gidsen die daar stonden, deden een heel raar brullend geluid na. Heel duidelijk hebben we later de white faced capuchin en squirrel monkeys gezien. Vooral de capuchin aapjes lieten zich niet afschrikken door mensen en kwamen met hordes tegelijk door de takken en naar beneden zetten. Wat een prachtig gezicht om hele familie brutale aapjes te zien, inclusief de kleintjes! Het deed ons weer een beetje denken aan de aapjes uit Indonesië die zich als een stel gremlins gedroegen.

We kunnen dus weer wat dieren van ons ‘wanna see’ lijstje afstrepen. De meeste dieren op het lijstje zijn inmiddels gespot. We missen alleen nog de gaudy leaf frog (met rode ogen en blauwe pootjes) en de toucan en sloth van dichtbij. Deze laatste twee zitten erg hoog in de bomen, dus we doen ons best om op de ‘right place at the right time’ de telelens bij de hand te hebben. Maar we hebben nog ruim 1,5 week de tijd om dat voor elkaar te krijgen.

Vanmorgen begonnen we met een regenbui, waardoor de eerste uren in het park relatief koel waren. Aan het begin van de middag werd het broeiend warm, dus besloten we de rest van de dag te relaxen rondom onze bungalow die we nu voor onszelf hebben. Klaas zijn lieftallige Fransen zijn vanmorgen vroeg vertrokken en het lijkt er vooralsnog op dat we de laatste avond hier alleen zijn. Morgen is het helaas alweer tijd om Jimmy in te leveren. We proberen hier vanmiddag om profesorisch met een tuinslang de auto te wassen, want die ziet er echt niet meer uit. En bij gebrek aan het zwembad is die tuinslang ook heel lekker om even af te koelen.

Het eerste deel van de reis zit er alweer op. Morgen rijden we terug naar de hoofdstad San José om daar de auto te droppen en woensdagochtend vroeg vertrekken we richting de Caribische kust. Dat schijnt weer een geheel andere wereld te zijn, dus we zijn benieuwd wat ons daar te wachten staat. We moeten in ieder geval onze vriend gaan missen en het comfort van een eigen auto verruilen door als ware backpackers zo low budget mogelijk met het openbaar vervoer te reizen .

To be continued!

• 21 April 2015 - 15:50

Jos:

Haha, geweldig zoals jullie, als rasechte Hollanders (zeeuwen bijna) achter mensen met een dure gids aan gaan. Dat is nou echt low budget. Het is op Costarica dus niet echt de big five maar eerder de small five, begrijp ik.
    Het zal niet mee vallen zo zonder Jimmy verder reizen maar alla, gezonde benen brengen je ook waar je wezen moet.
    En dat in combinatie met het ongetwijfeld uitstekende openbaar vervoer daar (sic) moet toch ook een waar genoegen zijn.
    En el cheapo, anders zie ik jullie nog eerder terug komen vanwege geldgebrek.

Overigens, Op wereldreis zou je kunnen overwegen om Bugs mee te nemen en het koffiezetapparaat thuis te laten, is dat een idee?
    Op naar het volgende verslag. We kijken er weer naar uit, heerlijk.

• 21 April 2015 - 15:56

Moeksie:

Hai wereldreizigers,

Wat haal jij je voor gekke dingen in je lieve hoofdje. Een wereldreis maken!!!!!!!!!!!!
    Ook al voelt het dat jullie dichtbij zijn, maar diep in mijn hartje zal ik het weer heerlijk vinden je even een dikke knuffel te kunnen geven.
    Maar ook Dropje is het er niet mee eens, want hij vertelde net dat hij Klaas zijn gepest toch wel erg mist.

Eerst nog maar heerlijk genieten van alles wat jullie nog te wachten staat en al die leuke verhalen aan ons schrijven, zo dat wij met jullie kunnen mee leven.

Dag schatten, tot schrijfs.